۰•●☆Mrs.B☆●•۰venter nr 3! Skrevet 21. desember 2006 #1 Skrevet 21. desember 2006 jeg har hatt min kjære babycomp i en mnd nå, har tempet hver dag, men den viser altså ikke den samme temperaturen en eneste dag...... trodde det var sånn at man hadde en fast temperatur og at denne steg i forbindelse med eggløsning/ graviditet. noen som veit+?? det må være noe galt med meg, kan ikke forstå noe annet jeg er så frustrert....i tillegg så har syklusene mine ikke vært under 50 dager siden jeg sluttet ¨på yasmin p piller i april... arrgghhhh veldig glad for svar =)
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 21. desember 2006 #3 Skrevet 21. desember 2006 Tempen vil aldri være lik fra de ene dagen til den andre, men temperaturen stiger i gjennomsnitt med 0,2 - 0,5 etter EL. Har du en babykomp som du bruker riktig vil den finne EL for deg, i hvert fall etter noen pp med temping. Har du så lange syklusser kan det være at du ikke har EL. Etter et år med prøving kan du kontakte gyn. for blodprøver og utredning. :-)
Miss_X_1974 +lillegutt Skrevet 21. desember 2006 #4 Skrevet 21. desember 2006 Hei. Jeg tror heller ikke at du har EL med så lange sykluser. Et annet tegn på at man ikke har EL er at temperaturen svinger veldig og at man ikke vil får lav temp og deretter høy temp etter EL- Så mye tyder på at du ikke har EL dessverre... Men ikke fortvil, det kan ta litt tid før man kommer i riktig syklus igjen etter p-pillebruk. Enig med snøfilla at du bør utredes hvis du ikke blir gravid innen 1 år. Og da finnes det god hjelp. Jeg er selv helt ute av syklus etter SA for 4 mnd siden, blør med 2 ukers mellomrom og har nok heller ikke EL...
*elle* Skrevet 27. desember 2006 #5 Skrevet 27. desember 2006 Du er fullt mulig at du har eggløsning selv om du har lange sykler. Dette vil du etter hvert finne ut av når du temper med lady/babycompen. Hvis du er usikker kan du sende den inn til buenaventura etter 3-4 sykler, da viser utskriften om du har eggløsning og gode nok høyfaser. Det går jo også an å prøve med progesteronkrem for å få orden på syklusen din igjen. Og som du sa om temperaturene dine, disse varierer fra dag til dag, men gjennomsnittet er normalt lavt før eggløsning og stiger dagen etter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå