Mamma til 2 prinsesser:-) Skrevet 21. desember 2006 #1 Del Skrevet 21. desember 2006 Så at det er noen her tidligere som har nevt på at man skal få en sprøyte hvis mor og far har denne kombinasjonen, og hvis mor har abortert tidligere. Jeg mistet i fjor, men ingen lege eller jordmor har fortalt meg om dette. Er kjempe nervøs for at noe skal gå galt under dette svangerskapet, og i alle fall når jeg leste innlegget lenger ned på siden.. Er det sånn at det alltid er en fare når mor og far har motsettende blodtyper i form av rhesus pluss/minus? Uff og uff..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprilskatten min. Skrevet 21. desember 2006 #2 Del Skrevet 21. desember 2006 hei. jeg er og resus minus mens far er pluss. hvis barnet er pluss kan du i ditt neste svangerskap få antistoffer mot barnet. hvis barnet er pluss får du en sprøyte etter fødselen. hvis barnet er minus skjer ingenting... ta det opp med legen din, jeg vet ikke om det betyr noe med abort men hadde spurt!! Lykke til videre!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Granny Weatherwax Skrevet 22. desember 2006 #3 Del Skrevet 22. desember 2006 Hei! Jeg var blant dem som skrev om dette tidligere. Dette er noe som svært få vet om, ikke minst fastleger, og jeg vet ikke om det nødvendigvis er et så veldig stort problem. Jeg snakket med en gynekolog på poliklinikken på sykehuset etter at jeg fant det ut, og han sa at dersom jeg hadde kommet på sykehuset etter aborten (for utskrapning eller oppfølging eller hva det måtte være), så hadde jeg fått sprøyte. Men det var bare for sikkerhets skyld, for egentlig så var det ikke så stor sjans så lenge jeg ikke var lenger enn 8 uker på vei. Dersom dette hadde vært slik at en Rh Neg kvinne alltid mistet etter at hun hadde abortert et Rh Pos barn, så hadde nok problemet vært mer kjent. Men det KAN altså skje, og det er jo fryktelig for den kvinnen det gjelder, selv om det ikke skjer med alle. Det jeg ville gjort hadde jeg vært deg var å ta en blodprøve hos legen for å sjekke om du har antistoffer i blodet. Har du det, så får du tettere oppfølging av sykehuset. Jeg er 4+5 i dag, og tok en blodprøve i går for å se, skal få svar over nyttår. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åleby Skrevet 22. desember 2006 #4 Del Skrevet 22. desember 2006 Jeg synes du skal ringe sykhuset det du fikk utført aborten og høre omde gav deg sprøyte mot antistoffer. Jeg er rhesus neg og fikk i 2004 en neg datter. Dagjorde de ikke noe. Men da jeg mistet og måtte til utskraping i sommer fikk jeg sprøyte. Nå er jeg gravid igjen med tvillinger, og er jo veldig spent på da om de er ng også. Spesielt etter det du sier Granny.. God Jul aller sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til 2 prinsesser:-) Skrevet 22. desember 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 22. desember 2006 Takk for svarene:-) Skal til ultralyd om en uke, da skal jeg høre med de. Ringte legevakten, men han forstod ikke spørsmålet...?! Krysser alt jeg har for at det skal gå bra denne gangen.. God jul, alle sammen og lykke til med deres:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå