Gå til innhold

Hjertelyd og kjønn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det igjen, dette med hjertefrekvens og sannsynlig kjønn? Hørte hjertelyd for noen dager siden, var 160...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sier at over 140 er jente og under er gutt, men etter en undersøkelse for 86 barn/fostre som jeg tok for en stund siden viste det seg at dette bare stemte på 52%, så jeg ville ikke akkurat løpt ut og kjøpt rosa klær selv om hjertelyden er 160 ;-)

Skrevet

Det kommer litt an på hvor mange uker du er på vei også for i starten er det mere likt enn senere i graviditeten. Jeg hadde veldig høy og trodde det var jente som sist,men på ul i uke 18 viste det seg å være en gutt med sikkerhet.

Skrevet

Hørte hjertelyd hos jordmor i uke 15, den lå på 152 og jeg venter gutt:)

Skrevet

27+2

venter jente og siste sjekk så var hjertelyden på 136

Skrevet

Babyer i magen har høyere hjertefrekvens enn vi voksne.. de sier at hjertefrekvensen til et foster er alt i fra 110-150. veldig inviduelt.. den varierer alt etter om fosteret er mye i aktivitet eller ikke.. når det ligger rolig så vil det automatisk ha en lavere hjertefrekvens enn når det er i full aktivitet.. det samme er det med oss også... vi har lavere hjertefrekvens ved hvile enn ved aktivitet..

Derfor kan ikke hjertefrekvens gi noen fasit på hvilket kjønn man får :/

Skrevet

hjertefrekvens er det samme som puls:)

Når vi var med jordmor så fikk vi vite at hjertefrekvensen var 148.. Livlig krabat :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...