Gå til innhold

Eks`en hans tar allt for mye plass!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk meg kjæreste for et halvt år siden,etter et langt og vondt fohold.

Vi har hatt det kjempefint,brukt lang tid på å bli kjent og forholdet har bare blomstret.

Så har han en eks han fortsatt har kontakt med,jeg har ingenting imot det,synes tvert om at det er fint at de kan treffes uten å krangle slik jeg og eks`en gjør.

Men jeg synes hun tar allt for mye av tida hans,ringer å sender meldinger i ett sett. For ei tid siden ringte hun han for å fortelle at hun fortsatt var forelsket i han og angret på at det hadde blitt slutt. Han aviste henne på en fin måte,men sa at de fortsatt kunne ha kontakt hvis hun ville det. Og nå drive hun fortsatt å sender meldinger og ringer om å treffe han.

Jeg har ikke sagt noe om at jeg synes det er leit til han enda,for jeg er redd for å virke for sjalu,noe jeg ikke er. Jeg er ganske sikker på at hun fortsatt prøver seg på han,og det liker jeg ikke.

Er det noen av jentene her som har noen tips til hva jeg sier til han og henne??

Skrevet

om hun bare var ute etter vennskap, så hadde jeg ikke sett problemet. men om hun prøver å få han tilbake ville jeg snakket med kjærsten din jeg om dette, hvist han ikke er inntresert i mere enn vennskap så burde han vurdere å kutte ut kontakten med henne blir jo litt feil ovenfor deg også.

Skrevet

Det er ikke for mye forlangt å sette en grense. Det bør kjæresten din også forstå. Dersom han ikke er villig til det, er han kanskje ikke den rette? Når det gjelder henne, så kan man si at i krig og kjærlighet er alt lov. Dersom hun angrer seg, er det ikke så rart om hun prøver seg.

Be han om å redusere kontakten med henne. Det er ikke for mye forlangt.

Skrevet

Gudihimmel..... jeg ville på ingen måte godtatt at han har kontakt med eksen sin - i det hele tatt!!! Det gjelder kun hvis man har barn med eksen og må ha kontakt pga de.

Det virker jo som at du kan stole på typen din, men risikoen vil alltid være der. Ikke glem at de faktisk har hatt intim kontakt, de har faktisk vært veldig forelsket og vært ville etter hverandre. Man glemmer ikke sånt helt, det kan blusse opp igjen i forskjellige situasjoner. Vennskap etter forhold er derfor ikke akseptabelt!!

Du sier du ikke er sjalu... men du ser problemet. Jeg ville nektet ham enhver kontakt med denne eksen, hun gjør jo alt for å få ham. Jeg forstår ikke hva du nøler etter jeg........

• 4 uker senere...
Skrevet

Enig med det første avsnittet ditt bluebell, men etter bare et halvt år skjønner jeg godt at man gjerne vil ta det rolig. Flott at du klarer! Sannsynligvis syns han det er like slitsom som du, men vet ikke helt hvordan han skal få sagt det til noen av dere.. exer er sjeldent hyggelig liksom.

Skrevet

Jeg hadde helt klart sagt i fra hva jeg følte, man kommer jo ingen vei i et forhold om man ikke snakker sammen om følelsene deres.

Når jeg leste overskriften tenkte jeg at: Aha de har felles barn, men nei det var ikke det...For når man har felles barn så tar x`n en del plass.

Men jeg ville nok snakket med han om det også ville jeg at typen din skal komme opp med en løsning som dere begge kan leve med.

Det er tross alt dere to som skal ha det bra sammen så drit nå i følelsene til x`n.

Skrevet

Hei.

Jeg vet hva du mener, jeg sliter med det samme her.. Og liker det IKKE.

Det jeg har gjort er å si at "Finner jeg ut den minste mer kontakt mellom dere, så er vi historie" , virker som han ble betenkningsfull. Dette er 2.5mnd siden, og det er 0 kontakt.

Personlig syns jeg du har rett til å være sjalu, hun er jo en inntrenger på deres forhold. Kan du ikke be samboeren din om å ikke ha mer kontakt med henne, da? Da hun til og med ringer og sier hun er forelsket i han, bør han skjønne at du ikke vil ha mer innblanding av henne. Det nytter ikke drive slik.

Vet ikke hva du kan si til henne, jeg.. At du ikke liker det? Bare si hva du mener. Lykke til:)

Hilsen anonym:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...