Gå til innhold

Legging av en mnd, gammel gutt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han nekter å roe seg i sin egen seng om kvelden,så da har det blitt til at jeg legger han i senga mi,så sover han der.

Men,tenkte det kunne vært fint om han kunne lagt seg i sin egen seng,og tatt kvelden litt før jeg legger meg.For jeg ser han er trøtt rundt klokka ni,men jeg gidder jo ikke legge meg da,men han vil ikke roe seg uten meg...

Hva gjør jeg?Skal jeg bare fortsette å legge han samtidig med meg?

Og dere som har samsovet,når aksepterte bebisene å sove i sin egen seng?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi la ham samtidig som vi la oss første mnd, og så da han var 2 mnd kl 21, og tidligere etterhvert som han ble større. Sov da først i baggen sin i sengen vår el ved siden av segen vår.

Hva om dere legger han i baggen sin ved siden av dere i stua da? Det gjorde vi og det virket. Etterhvert ble han så trøtt at han fallt til ro i sengen sin.

(nå sover han ikke mye i det hele tatt da men... håper dere er heldigere:)

Skrevet

Vi samsover, men hun legger seg alltid i sin egen seng, så tar jeg henne over når hun våkner senere. Første gang hun våkner har jeg neppe lagt meg ennå, så da gir jeg henne mat og legger henne i sin seng igjen.

Sånn fikk jeg det til:

Jeg la henne, men satt ved siden av henne og sang, strøk henne på hodet, og tok henne opp med jevne mellomrom. Siden hun bare havnet tilbake i sin egen seng igjen, fant hun ut at det var liten vits i å gråte seg til å bli tatt opp.

Synes for din egen del at du burde investere litt tid til å få til dette:-) Det tok tre-fire kvelder å få henne til å forstå at det var sånn det skulle være, men nå sovner hun stort sett uten særlig klaging.

Skrevet

Så han er ikke for liten til å forstå dette?

Hadde vært godt å kunne legge han uten å måtte legge meg selv,og få han i seng litt før om kvelden...

HI

Skrevet

Nei, det kan jeg ikke tenke meg. Riktignok var hun eldre enn din da vi begynte med dette, da hun var en mnd var hun oppe like lenge som oss. Hun var vel kanskje... Hmm... 2 mnd?

Du kan jo bare prøve og se.

Så lenge du vet at han ikke har vondt i magen, er mett, ikke mangler smokk, har ren bleie osv., så gråter han nok fordi han vil bli holdt. Og hvis du da tar han opp og trøster, legger ned igjen, tar han opp og trøster, legger ned igjen osv. noen ganger, vil han kanskje se at han ikke oppnår noe med gråten, og at han like gjerne kan legge seg og sove siden han er trøtt.

Obs! Synes du burde sitte hos han hele tiden, synge og stryke på han og sånt, slik at han føler seg trygg. Er ikke for å bare la babyene gråte!

Lykke til, håper det ordner seg. Hvis det er for tidlig som du sier, må du bare prøve igjen senere.

Skrevet

Dattern min har ligget i sin egen seng helt fra starten. Nå er hun 3,5mnd. I starten så gråt hun litt.. Brukte baggen i senga i starten, men vi gikk inn og roet henne så gikk det bra

Skrevet

du må bare "glemme" samvittigheta de å la han gråte..de gjorde jeg..nå legger hun seg uten en tåre...

hun gråt i 2 timer før...(jeg tok henne alltid opp før)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...