♥maxen min♥ Skrevet 21. desember 2006 #1 Skrevet 21. desember 2006 Her er det 2 grøtmåltider, morgen og kveld, og grønnsakspurè til middag og litt pærepurè til dessert. Prøver på litt andre middager men de faller ikke i smak, setter i halsen og brekker seg og vrenger det lille skjønne ansiktet sitt stakars.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2006 #2 Skrevet 21. desember 2006 Det er ikke noe vits i å gi middag enda. Egentlig litt tidlig med to grøtmåltider også synes jeg. Det er ikke før de er 9 mnd at mengden fastføde (3+måltider) skal overstige mengde mm/mme. Det er Statens råd for ernæring og fysisk aktivitet som anbefaler dette.
mai mammaen til to Skrevet 21. desember 2006 #3 Skrevet 21. desember 2006 kanskje han ikke trenger middag? er jo ganske tidlig.... men uansett, liker han grønnsakspure så hvorfor kan han ikke bare få det? gjør sikkert ikke han noe om han må spise det samme hverdag..
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2006 #4 Skrevet 21. desember 2006 Ga ikke middag før hun var rundt 7mnd.....
♥Tiny Skrevet 21. desember 2006 #5 Skrevet 21. desember 2006 Her er ikke grøt så veldig populært så snuppa får litt middag Vi begynte nå med potetmos med grønnsaker (4mndsglass fra nestle) også er det dessert etterpå som er det aller beste (eple/pære pure fra hipp).. Har bare spist/smakt middag denne uka.. Hun er 5 måneder og 1 uke.
monztah Skrevet 21. desember 2006 #6 Skrevet 21. desember 2006 Når snuppa var 5,5 mnd fikk hun potetpuré (kokte selv og raspet på rivejern) og gulrotpuré og ertepuré som jeg blandet sammen og hadde mme i for å gjøre det løsere. En dæsj rapsolje hadde jeg også i. HS anbefalte meg å ha i litt leverpostei også f.eks. Min jente brekker seg bare når konsistensen er for hard, så kanskje du kan prøve med litt mer mme å spe ut med (eller hva du nå bruker).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå