♥maxen min♥ Skrevet 21. desember 2006 #1 Skrevet 21. desember 2006 Det gjør ikke jeg...eller Maxen, han synes det er veldig gøy å være våken og ligger å skravler som bare det og synes at det å sove er helt teit! Sånn har han holdt på en stund nå. Begynte med at jeg var oppe 4-8 ganger om natta etter 3 mnd vaksine, og etter 2 mnd bedret det seg litt, men nå er han heller våken over lang tid. Og spiser 2 ganger om natta enda. Noen andre?? Hva har dere gjort for at de skal sove hele natten? Jeg var også slik da jeg var liten, sov ikke en hel natt før jeg var over 1 år... Og håper på en løsning snart. Han skal inn på eget rom etter jul.
SaDa Skrevet 21. desember 2006 #2 Skrevet 21. desember 2006 her sover lillegutt hele natta.. flyttet han på eget rom og full nekt på mat om natta, kun vann.. Han var veldig sint de første nettene, for ha skulle ha mat han, men sta som jeg er så gir jeg meg ikke. så etter ca en uke ble det lønn for strevet. Nå sover han fra 19.00 til ca 08.30-09.30. han er 7,5 mndr nå.
sjettejuli Skrevet 21. desember 2006 #3 Skrevet 21. desember 2006 hvor gammel var han da du begynte med dette? jenta vår er 5,5 mnd og skal ha mat hver tredje time om natta, jeg blir gal.
Gjest Skrevet 21. desember 2006 #4 Skrevet 21. desember 2006 Da er vi flere... Jeg har vært bortskjemt i en hel måned at hun har sovet gjennom natten, men nå er vi tilbake til mat annenhver/tredje time på natten og hun er 5 1/2 mnd. Merker at det tærer på kreftene så jeg håper på bedring snart. Tror det er alt som kan være galt på samme tid; tenner, mage, luft, liten forkjølelse... Vi venter til etter jul med å legge henne på eget rom siden det blir litt farting frem og tilbake...
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 21. desember 2006 #5 Skrevet 21. desember 2006 Vi sover heldigvis om natta, men er oppe for pupp noen ganger ja, og det begynner å bli slitsomt nå etter 9mndr. Jeg kan råde deg til å holde på noen netter nå og ikke ta han opp eller mate han om natta. Han må forstå at natt er natt. Hvor gammel er han nå? HS sa at etter 6mndr trenger de ikke mat om natta(selv om de ikke får fast føde i folge henne), men at de spiser seg mette om natta og dermed spiser mindre om dagen- blir en ond sirkel på en måte. Jeg har tatt nattavvenninng på lillegutt 2 ganger nå pga sykdom ødela ene gangen, og det var ganske fælt første natta med mye gråting(hjelper at pappa'n gir smokken), mens neste natt var bare litt gråting og 3.natta så sov han 10-12 timer- begge gangene! Sover han mye på dagtid da? Om du ikke gjør noe med det så blir det ikke noe bedre med tida når han blir vandt med å være våken om natta. Du kan jo ringe HS og spørre om tips også. Jenta mi amma jeg om natta til hun var 2år fordi jeg ikke orket å gjøre noe med det, og det var slitsomt!
SaDa Skrevet 21. desember 2006 #6 Skrevet 21. desember 2006 begynte vel for en mnd siden.. hadde tenlt å begynne tidligere, men fikk ikke somlet meg til det.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 21. desember 2006 #7 Skrevet 21. desember 2006 Tulla har sovet hele natten fra hun var 2 måneder. Legger seg 22 tiden står opp 9/10 tiden. Hun er nå 6 måneder.
SaDa Skrevet 21. desember 2006 #8 Skrevet 21. desember 2006 jeg tok opp min og trøstet de første nettene. satt med han på fanget til han sovnet igjen. men etterhvert lot jeg han bare ligge. han roet seg fort og la seg til å sove. viktig at de finner roen og sovner av seg selv .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå