mamsen og ML+litenimagen Skrevet 21. desember 2006 #1 Skrevet 21. desember 2006 hva kan anbefale?. finnes det p-piller for de som ammer? mener jeg har hørt noe om dette?
Brava Skrevet 21. desember 2006 #2 Skrevet 21. desember 2006 cerazette p-piller eller minipille kan du bruke.
Karolinesmor Skrevet 21. desember 2006 #3 Skrevet 21. desember 2006 Jeg bruker cerazett, har gått på den i ca 2,5 mnd nå. Har ikke merket noen bivirkninger enda... Det er en slags minipille p-pille. (samme hormonene som minipille, men kan ta den som en p-pille)
Gjest Skrevet 21. desember 2006 #4 Skrevet 21. desember 2006 Jeg har brukt Cerazette i 3 mnd og er veldig fornøyd. Ingen bivirkning eller blødning så langt. Men jeg tror dette er veldig individuelt, for jeg har lest om flere her inne som ikke er fornøyde.
meg & to små vampyrer Skrevet 21. desember 2006 #5 Skrevet 21. desember 2006 Begynte på hormonspiral 10 uker etter fødsel. Har blødd siden. Er nå 4,5 uker siden. Ser ut som at det skal bli mindre, men ikke gitt seg enda. Funker derfor veldig altfor bra. he he. de sier 3 mnd blødning er normalt og så skal det satbilisere seg...
mamma til en prinsesse Skrevet 21. desember 2006 #6 Skrevet 21. desember 2006 Har brukt carazette i to måneder. Er veldig fornøyd. Ikke merket noen bivirkninger. Men har hørt om mange som har blødd i ukesvis, humørsvingninger osv......
♥maxen min♥ Skrevet 21. desember 2006 #7 Skrevet 21. desember 2006 Cerazette her også, 4 mnd og veldig fornøyd. Fikk litt kviser til å begynne m men dette har blitt borte, har ikke fått mensen enda.
SpiseLise Skrevet 21. desember 2006 #8 Skrevet 21. desember 2006 Jeg bruker også cerazette, men er åpen for alternativer for å si det sånn. Har brukt dem en måned, og har blødd i 3 uker. Utrolig irriterende, selv om det er veldig lite. Sånn sett er det jo prevensjon så det holder. Gir det en mnd til, så slutter jeg hvis det ikke har gitt seg! Har heldigvis ingen andre bivirkninger da.
Gjest Skrevet 21. desember 2006 #9 Skrevet 21. desember 2006 Jeg har brukt Cerazette i 3 mnd og gitt opp nå. Mensen ca annehver uke, og blør ikke lite heller... Humøret er heller ikke noe å skryte av =) Så jeg er nå på jakt etter noe annet å bruke =(
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2006 #10 Skrevet 21. desember 2006 Jeg bruker kobberspiral. Det var en del utflod de første to månedene, men så forsvant det problemet. Det skal visst være mer smertefull mens ved bruk av spiral. Jeg har ikke fått mensen igjen enda, så det gjenstår å se...
Tiddelidu Skrevet 21. desember 2006 #11 Skrevet 21. desember 2006 Huff, det var det, da. Har fått Ceracette minipille, men har enda ikke tatt dem.. Står i skapet og støver. Veldig dumt i grunn! Kanskje i morgen
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2006 #12 Skrevet 21. desember 2006 Hihi.. Her hopper vi av i svingen. Har aldri brukt noen annet vi..
Bromelia Skrevet 21. desember 2006 #13 Skrevet 21. desember 2006 Satte inn hormonspiral da babyen var 3 mnd. Blødde 14 dager, og bare spotta et par ganger etter det... Har hatt den 3 og en halv mnd nå. Er veldig fornøyd.
MammanTilGullene Skrevet 21. desember 2006 #14 Skrevet 21. desember 2006 En liten vits som en gynekologvenn av meg fortalte i festlig lag: Vet dere hva vi kaller slike som hopper av i svingen? Jo; Foreldre! Vi bruker kondom ennå vi:-)
TurboPrinsessen:-) Skrevet 22. desember 2006 #15 Skrevet 22. desember 2006 Fikk satt inn hormonspiral 12 uker etter fødselen, og har vært super fornøyd. Va litt flekkete i buksa en stund, men ingen smerter og ingen blødning enda, selv om de sier du kan blø i 3 måneder... Det er over en måned siden jeg fikk satt den inn nå, og jeg hadde visst litt mensen i går et øyeblikk:-) Minipille kan jeg ikke gå på, glemmer den garantert en dag.. H.spiral er genial synes jeg, fordi jeg slipper å tenke på å ta noe morgen/kveld... og slipper kondom, ingen av oss liker det noe særlig. Vi skal ikke ha flere akkurat nå, grunnet bygging av hus.. så vi vil komme litt nærmere det målet før vi tenker på nr 2, så kan vi jo kose oss ekstra med førstemann nå:-) Er jo bare til å ta ut spiralen når vi er klar til å prøve igjen:-)
Thula Skrevet 22. desember 2006 #16 Skrevet 22. desember 2006 Minipillen Cerazette. Synes egentlig den er elendig, jeg glemmer jo den hele tiden!
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 22. desember 2006 #17 Skrevet 22. desember 2006 Ingenting nu, fått Cerazette...........men som ei over her skrev, ligger i skapet og støver :-)
Gjest Skrevet 22. desember 2006 #18 Skrevet 22. desember 2006 Vi bruker kondom til jeg får igjen mensen. Ammer så mye at jeg tilsammen regner det som veldig sikkert.
2prinsesserogbim Skrevet 22. desember 2006 #19 Skrevet 22. desember 2006 cerazette her også. har gått på de i 4 mnd nå.. blødde pittelitt dei første dagene, men ikkje ellers. har ikkje fårr mensen tilbake endo
Karolinesmor Skrevet 22. desember 2006 #20 Skrevet 22. desember 2006 kanskje derfor dere havnet på hjemmesiden dinbaby.no også... :-)
Karolinesmor Skrevet 22. desember 2006 #21 Skrevet 22. desember 2006 Dersom du bruker kondom er det vel greit, ville ikke regnet ammingen alene for prevasjon, fordi da tror jeg dere kan få babyen før dere vet det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå