Gå til innhold

Han spiser en gang i timen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille gutt på snart seks uker spiser en gang i timen når han er våken. Sover en tre timers lur på dagen, 1-2 timers lur på ettermiddag/kveld, og på natte kan han sove opp til 6-7 timer uten å spise. Men når han er våken går det i ett, når nesten ikke å bli ferdig med det ene måltidet før han skal ha det neste. Noen tips? Blir jo mer mat hvert måltid om han spiser litt sjeldnere... Han får nok mat, har lagt på seg litt over ett og ett halvt kilo siden vi dro fra sykehuset.

Skrevet

Er nok bare en periode skal du se, når han spiser så ofte så trenger han det helt sikkert, og har nok litt økedøgn. Maxen vår hadde også det og sov allikevel godt om natta!

Skrevet

Har tenkt at det kan være øking, men nå har denne perioden vart lenge...=) Flere uker sånn annenhver dag...

Skrevet

Har ingen tips, men kan fortelle at min også var slik. Etter hvert ble det sakte men sikkert lenger mellom måltidene. Da begynte hun dog å våkne oftere om natta, så nyt den lange soveperioden. :)

Skrevet

Er du heelt sikker på at han er sulten hver gang du gir han mat?

Fikk en gang tips her inne om at hun kanskje bare ville ha litt trøst, bli båret, snakket med eller sutte på noe, og det var en aha-opplevelse. Plutselig gikk det an å tøye det litt lenger mellom hvert måltid.

Man blir jo så låst når man skal amme hele dagen, får jo ikke gjort annet! Så mitt tips er at du burde sjekke om det er nok at du underholder han på annet vis.

Og spiser han såpass mye at han klarer å tømme brystet? Det er jo den siste melken som er mettende. Blir fort en vond sirkel når de spiser så ofte, da klarer de ikke så mye av gangen, og får ikke i seg den fete melken. De vil jo likevel legge på seg, siden de spiser konstant.

En annen uheldig ting ved å spise så ofte, er at magen aldri får ro.

Det kan føre til ubehag for babyen, så blir det sutring som IGJEN kan få en til å tro at h*n er sulten... Det skal ikke værra lett;-)

Skrevet

Jeg ville prøvd smokk. Husker det var en lykke her i huset når snuppa roet seg med den, hun ville ikke spise hele tiden som din, men sutret og grein hvert våkne øyeblikk.

Skrevet

Slik var datteren vår også.. mat hver time. Fikk beskjed fra sykehuset at vi bare måtte mate henne hver gang hun viste tegn til å ville ha mat. Det ville vi få igjen for senere.. Husker ikke helt hvor lenge det varte, men det gikk gradvis mer tid mellom hver gang.. Vi testet ved å ta fingen vår bort til munnen hennes, var hun sulten sugde hun seg nesten fast. Av og til var det bare småsmatting, da ventet vi. Hun er nå 4 mnd, men har spist ca hver 3.time i godt over en måned.. nå i det siste har vi spist litt mer da, og begynt med nattmåltider igjen, men det går så fint så... er vel bare økedøgn.. hvis det kan vare over flere døgn da.. hehe

De styrer det selv det der med maten, men som en over her sier, det er jo ikke sikkert han vil ha mat hver gang,, Hos gikk det hvertfall gradvis nedover av seg selv uten at vi egentlig gjorde noe... Hun la godt på seg da.. 300g i uken.. Godt han har appetitten i orden sier no jeg:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...