Gå til innhold

vekker dere de små om natta??


t-79 og Jakob+ spire:)

Anbefalte innlegg

hmmm, jeg er så i tvil...... lillegutt begynner å dra ut soveperiodene om natta, og jeg lurer så på om jeg skal vekke han for å amme??

Hadde jo vært kjempedeilig om han ikke ble "vant" med mat hver 3. time om natta, men kanskje han trenger det??

Vekte han hver 3 time i begynnelsen, de to siste nettene har jeg venta litt lengre- ca hver 4 eller 4,5 time..... og det ser jo ut til å gå bra det...

 

Hvor ofte ammer dere på dagen?? her er det hver 3 time, noen ganger oftere, spes om kvelden..... da kan han henge i puppen omtrent hver time..... :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nei e slutta me det...Treng ikkje gjøre det vess dem ikkje e små og førr tidli født...Venne dem bare tell å våkne om natta om man gjør det, og det vil vi vell ikkje???? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hær ammes det kun når ho e våken og si i fra :D Så længe du ser at det kommer teng i retur i bleien så får han nok mat i sæ :D Hær synns æ ikke æ gjør anna enn å skift fulle bleia... så ho får nok nok mat... utruli nok så mye som ho gulpa da.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vekker hver 4 time om natta hvis hun ikke våkner av seg selv. Grunnen til at jeg gjør det er at vi har hatt litt startproblemer med suging. Har koppmatet henne noen dager og hun har såvidt begynt å ta puppen... men hun spiser ikke så mye og hun har større problemer hvis jeg blir skikkelig brystsprengt. Men tror nok jeg slutter å vekke henne når hun spiser bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vekker ham ikke.. men det har vært fristende noen ganger pga melkespreng!!

 

Det går mange timer mellom hver amming både om dagen og natten.. men om kvelden sitter jeg med puppen ute omtrent hele tiden.. da drikker han vel seg opp.... Men klager ikke på det så lenge han sover så godt om natten.. Regner ikke med at det varer, hehe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vekker ikke for å amme om natta. Mia kan godt sove i 5-6 timer om natten uten å spise, men jeg regner med at hun ville sagt ifra hvis hun var sulten. Jeg bare gleder meg ver at jeg får sove litt! Hun spiser bra på dagen, og så lenge hun legger på seg det hun skal så er jeg strålende fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vekker ikke om natten for å amme. Jeg nyter det når han sover.. så jeg også kan få sove, hehe. Ammer kun når Marius gir beskjed om å få mat.. I begynnelsen var det ca hver 3 time om dagen... men nå kan han godt sove litt lenger. Da er det nesten som om jeg håper han snart skal våkne for det begynner å kjennes i puppene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, her er det omvendt.. han vekker meg.. hehe

han sier ifra når han får lyst på pupp!!

på helsestasjonen, var det ei som hadde ei datter som ikke hadde gått opp mer enn 300 gram siden fødselen, og jentungen sov nesten hele natta (5 timer). hu fikk beskjed om å prøve å vekke dattera for å gi pupp etter ca 3-4 timer..

vet ikke om det hjalp deg no, men..

klem fordet!! ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...