Gå til innhold

Noen som har reist til utlandet med bebiser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hørt om noen forhåndsregler mot å reise til USA med små barn her? Snuppa er litt over 7 mnd når vi reiser. Gruer meg litt spesielt til flyturen, men håper d går bra. Kommer til å kjøpe med meg glassmat herfra som j tar med meg siden j ikke vet hvilke merker de har osv.

Noen her som har vært på tur og har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter jeg og...for jeg skal til thailand med snuppa her da.. og da er hun snart 8 mnd når vi drar...

Skrevet

Vet bare at de er veldig strenge på passet, at det er maskinlesbart. Og pass på å ikke ha så mye flytende på flasker i håndbagasjen (kun det du trenger til babyen på turen). Sikkert lurt å ha med kjent mat og nok bleier til du får kjøpt bleier der borte.

Anbefaler å bestille vegetarmat til dere selv på flyet, så går slipper dere magetrøbbel og det blir mindre problem med jet-lag. Pass på å drikke mye. Babyen kan få vondt i ørene, og da hjelper det med vann på flaske (sugebevegelsene løser opp dotter i ørene). Har dere mye baggasje, kan dere be om å få bærehjelp på flyplassen. Dessuten er det fint å bære babyen i bæresele eller sjal, for dere må sjekke inn vogna på forhånd (evt. levere inn vogna før ombordstigning). Ta med pledd til å pakke henne inn i når hun skal sove.

Lykke til og god reise!

Skrevet

Reiste til Tallin m baby på 2,5 mnd. Gikk kjempe fint - men kanskje er det enklere når baby er såpass liten. Det eneste hun spiste på turen var jo pupp. Gikk fint på flyet. Ammet på vei opp og ned for å unngå propper i ørene. Vi fikk tips om at dersom uhellet er ute og propper i ørene til baby oppstår, be flyvertinnen om kopp og en bomullsdott fuktet i varmt vann. Den legges i bunnen av koppen og koppen holdes tett inntil barnes ører for å lage vakum, det løser opp evt propper.... God tur;-)

Skrevet

Kom akkurat fra USA i beg av desember...

Da var baby 7,5 mnd. Hun er vant til å reise mye så hun reagerer ikke på flyturene i det hele tatt. Men jeg prøver å få gitt henne flaske når vi går opp og når vi begynner å gå ned.. Ikke alltid DET klaffer, men prøver i allefall...

Be om sånn babykurv på flyet!!! Så fremt babyen ikke er for tung ;-)

I håndbagasjen kan du ta med det du trenger for flyturen. Jeg hadde Nan (ferdigpakkene) og frukt/middagsglass med meg.

Jeg hadde alle flaskene (tomme) i lukkbare plastposer, Nan og glass i en pose, nesedråper og div annen medisin i en, og to små bokser med mme pulver og grøtpulver i en. Tilsammen fire poser, men det var kjempelett å bare slenge de oppå båndet i security. Reiste via Amsterdam, til USA og innenlands i USA, ble aldri stoppet i security.

Bæresele er veldig kjekt å ha, men spør om du får ta vognen til gaten og sjekke den inn der. Tror dette er lettest hvis du har en sånn lett vogn, ikke de store...

Vogn er forresten veldig billig der borte, sånne lette reise vogner... ;-)

Sjekk www.babiesrus.com eller www.target.com eller www.walmart.com

De to siste finner du overalt....

Ang maten; Ta med mme pulver hvis du bruker det, er ikke noe billig der borte, og så er det gjerne vanskelig å finne samme som du bruker hjemme.

Matglass hadde ikke jeg giddet ta med... Gå inn på www.gerber.com og se der. De har MASSE forskjellige grønnsaker etc i det merket. Babyen min spiste alt jeg ga henne. Synes faktisk de er flinkere med sånt der borte enn her :-)

Velg det som heter 2nd foods...

Cereal er grøt... Men som sagt, jeg hadde det med fra norge...

Og du... Ta med TOM koffert!!!! hahahaha...

Det er sååå billig og sååå mye fint i barneklær å kjøpe ;-)))

Og du har vel maskinlesbart pass? Regner med det, men bare sånn just in case ;-)

God tur!!! ;-)

Skrevet

Tusen takk for fine tips. Tar gjerne imot flere også :)

Skrevet

Vi var 4mnd i USA, fra jenta vår var 5mnd-9mnd.

Babyonboard har gitt deg noen gode tips ang. mat til baby.

Jeg synes ikke kvaliteten på glassmaten virket like god der borte. Det var i allefall ikke så mye som falt i smak hos jenta mi. Vegetarkost på glass er det derimot kjempegod utvalg av.

Jeg synes heller ikke det var allverdens utvalg av gode grøter (cereal), syntes det var lite fullkornsprodukter.

Nestle har mme-pulver i USA som er like bra som her. MME heter baby formula.

Til jenta di på 7mnd, skal du velge "Nestle Good Start 2 Supreme" with Dha&Ara. Gul rund boks.

Skal du bare ha vanlig mat/bleier/mme til snuppa, trenger du ikke å reise på utfart til de store senterne (WallMart ol). De har det du trenger på WallGreens. Et apotek som har litt av hvert og finnes på hvert gatehjørne :o)

Du får ikke uten videre lov til å ta med deg mat inn til USA. Men det er sikkert noe unntak for babymat (?)

På KLM var baby crib'en litt liten til jenta vår som var 69cm, så hun ville ikke sove i den. Men andre flyselskap har kanskje større krybber.

Vær obs på at det er laaaaange køer i passkontrollen ved ankomst USA. De tusen utlendingene får et par passkontrollører på deling, og de 50 amerikanerne får 10 kontrollører på deling.....

(Satt litt på spissen, men dog..)

Hvis hun ikke er av typen som tar pupp/flaske hvorsomhelst og nårsomhelst: Ta med rhinox ampuller og drypp før nedstigning (evnt også før take off, men landing er verst)

Flyvertinner elsker som regel babyer, særlig amerikanske flyvertinner. De kommer til å stelle veldig pent med dere :o)

Dessuten er amerikanere helt tussete etter babyer. Vurdert å stille meg opp på et gatehjørne og ta 1dollar per babytitt da vi var der. He He.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...