Gå til innhold

hvor store er symfysemåla deres i uke 26?

Anbefalte innlegg

Skrevet

idag vr jeg hos jormor og ble skikkelig bekymra. Når hun var ferdig å måle så begynte hun å spørre meg om vi i familien føder store barn, og noen har diabetes , om jeg drakk mye veske om dagen og masse sånne ting.Skjønte ikke hrot hun ville hen men da får jeg vite at jeg er lang over det skraverte. Symsysemåla idag var 27 cm, og det er 2 cm over det som er det øvderste grensa.Jeg ble skikkelig redd. Nå skal jeg igjen til kontroll om 3 uker, for å se om de er like høye, hvis de er det skal jeg til sykehuset for undersøkelse. Hun mente at jeg kanskje kan ha fått diabetes, hadde det ikke før jeg ble gravid. Noen som har fått diabetes mens de gikk gravid? Hva skjer da? Ble bare forvirra og fikk ingen svar. Uff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mitt var 29cm på kontrollen i går. også uke 26... Legen trodde hun kansjkje hadde målt litt feil da hun alltid hadde en tendens å måle litt høye mål, men var jo uansett litt høyt.

Min lege sa ikke noe mer om det, alle har sin egen kurve. Og selv om det er over gjennomsnittet så kan det være helt normalt for din gravide kropp.

Får sikkert en slik ekstra ul for vektestimering litt nærmere fødsel da. Men noen babyer er jo bare store, så må vel taimot den babyen vi får:)

Skrevet

foresten så kan det også bety at du har mye fostervann, så ikke ta "sorgen" og bekymringene på forskudd.

Skrevet

men du venter jo to har det noe å si?

Skrevet

nei venter bare en.. Er min første;)

Skrevet

uff men hvorfor i alledager gjorde hun meg så bekymret. Men er veldig rask med å ta slutninger. Idag sa hun til meg med engang jeg kom inn at det jeg har er bekkenlåsning og ikke bekkenløsning. Sånn uten videre. Og jeg som har gått til fysio og de mener jeg har bekkenløsning. Rar jormor jeg har, veldi bestemt og direkte.

Skrevet

ja var litt rart å bare anta at d feiler deg noe når hun har ingen grunner til det. Å bare stille slike diagnoser basert på ren tipping er jo litt uprofesjonelt. Er jo ikke nødvendig å skremme de gravide heller. Kunne jo heller sende deg til lege for mer testing for å få bekreftet eller avkreftet mistankene sine da om hun mente det kunne være noe unormalt.

Du får prøve å ikke tenke så mye på det, og dersom du er veldig bekymret så kan du ta deg en tur til legen din å få di til å ta en glukose test(for å teste for diabetes), så slipper du å gå å lure.

KAn og være greit å få en annen profesjonell vurdering og.

Lykke til!!:)

Skrevet

jeg er mye størrre enn deg og alt var i orden...

Målte 26,5 i ike 22...

vært på ul, alt er bra, bare ta det med ro;)

barnet var heller ikke stort og ikke for mye fostervann, bare bærer barnet slik at jeg blir stor..

Skrevet

Jeg lå 7 ruter over normalen på en kontroll med eldstemann og 5 ruter på neste og ble hevnvist til ekstra ul. Alt så fint ut. Hadde ikke svangerskapsdiabetes og gutten ble 3900g og 52 cm :-) Lå også 1-2 ruter over det grønne feltet hele veien med nr 2, han ble 4070g og 52 cm.

Skrevet

takk for alle svarene, ble litt roligere nå. Ble skikkelig bekymra, og jeg er en av de som ikke blir bekymra så lett. Har ikke spist i hele dag og har sååå vondt i hodet av å tenke på det. Noen av dere har jo hatt myee større måla en det jeg har, og alt var jo bra. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...