Gå til innhold

5 uker på vei - Kvalmen forsvunnet, dårlig tegn?

Helga79

Anbefalte innlegg

Jeg er 4+5, og var ganske kvalm en uke før IKM og 2 dager etter IKM. Nå har kvalmen nesten forsvunnet. Jeg er redd for at dette betyr at fosteret ikke lever lenger. Noen her som var kvalm i begynnelsen men hvor det forsvant fort? Begynner å miste håpet her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den uken der var frustrerernde for meg ogsaa--paa akkurat samme maate. Jeg gikk og bare ventet paa symptomene som ikke kom. Jeg hadde ogsaa vaert oerlittegrann kvalm rett foer ikm (ikke kommende mens) og kvalmen forsvant da og.

Jeg studerer i USA og her gaar man ofte til kontroll tidligere, og den obsteretiske legen min sa at det aa ikke ha symptomer saa tidlig er helt normalt. Foeroeverig dukket kvalmen opp igjen for meg i slutten av uke 6 (5+4 tror jeg) og spyinga begynte ikke foer uka etterpaa. Da jeg fortalte legen om det, sa hun at det faktisk var litt tidlig for kvalmen aa komme settende for fullt--men naar man er gravid er det meste normalt--det varierer enormt fra person til person. Noen har nesten ikke symptomer i det hele tatt--andre faar masse helt fra starten.

Saa med mindre du har begynt aa bloe eller har konstante kramper saa tror jeg ikke du boer bekymre deg. Synes dette hoeres ganske normalt ut egentlig. Nyt tiden uten symptomer du--det kommer nok en tid (kanskje om en uke eller to) hvor du vil se tilbake paa den og lengte tilbake :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svaret! Jeg fikk lurt meg til en time hos gynekolog i dag, som syntes jeg var rar. Han tok UL, men så bare en liten flekk. Han kunne ikke se om den levde eller ikke. han mente at kvalmen burde blitt verre ikke bedre. Men din historie gir håp :) Håper ikke jeg blir mye verre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...