Gå til innhold

Dere som gir babyene potetmat..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bruker dere som saus, blir jo litt tørt med bare potet. Går jo ikke ann å bruke smør, for det er jo meieriprodukt!?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm. Håpet på noen gode ideer jeg da.. ;o)

Skrevet

jo, jeg bruker smør til!

ellers så er jeg heller ikke så hysterisk, så han før gjerne litt saus av oss også!

det er ikke så farlig med meieriprodukter så lenge det er kokt..da tåles det mye bedre av tarmen!

og, foresten..en ting til, HS sa til meg da poden var 6mnd at han burde få prim med tilsatt jern på skiva..kommenterte da at prim består jo nesten bare av melk, men hun sa at det varf jo kun et tynt lag, så det var ikke farlig!

Skrevet

Ok, da skal jeg prøve det, kanskje det faller i smak. Hadde jo vært litt koselig om hun kunne smake litt sammen med oss på julemiddagen, så da prøver vi nok litt potet med saus.

Skrevet

Man får dessuten tak i smør uten salt og melk fra melange hvis du trenger det : )

Skrevet

jeg lager babymaten selv, da bruker jeg å spe den ut med grønsakskrafta. Så har jeg en ss vita olje i. Sauser er jo ganske fete og usunne, hvertfall de posesausene. Så det kan du nok vente med å bruke.

Når jeg lager pasta middag, bruker jeg tomat, olje, vann og frisk basilikum. Blir mer som tomat saus.

Skrevet

Går an å blande med kokt vann, mm eller mme til potetmosen får passe konsistens. Hvis du vil ha litt fett i, så bruk olje i stedet for smør/margarin.

Skrevet

Er det veldig ille å gi saus altså? Fikk beskjed av HS å bare la han smake det vi spiste jeg.. (med noen unntak selvfølgelig..) Når kan man gi saus da?

Min er 7,5mnd, og han får det en gang iblant...

Huff, blir litt usikker jeg nå...

Skrevet

Kan være mye salt i posesaus, men gis det bare en liten smak, er det vel ikke farlig. Ville ha ventet til nærmere året, det er jo mye smak i maten likevel for de.

Skrevet

Blander ut med mme og har nesten alltid 1 ts rapsolje oppi. Men hvis jeg koker grønnsaker der og da, blander jeg ut med kokevannet istedet.

Skrevet

Hi

Tusen takk for mange svar, da har jeg litt mer kunnskap. Lille snuppa vil ikke ha middagsmat enda, men tenkte at hun kunne smake litt på julaften. Har forøvrig ikke prøvd annet enn middagsglass enda, kanskje hun liker hjemmelaget bedre ;o)

God jul alle sammen! Kos dere med de skjønne små.

Skrevet

Fikk beskjed at om å blande med litt mm, da ville overgangen bli litt lettere siden det var en litt kjent smak? ( evt mme da )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...