Fallerifallera Skrevet 21. desember 2006 #1 Skrevet 21. desember 2006 Ser at flere innlegg går på bekymring ifht at de spiser for mye brus og godteri - og så lurer jeg på; Hvor mye er mye?? Hvis dere skjønner hva jeg mener, litt klønete forklart... Jeg spiser noe salt godteri pga kvalmen, kanskje sånn 2-3 poser m ufo eller jungelvrål (er det ikke det det heter?) i uka, og drikker kanskje rundt 1,5 liter cola i uka pga hodepine. Er dette mye?? Hvor mye spiser dere liksom?
Diva Muffin Skrevet 21. desember 2006 #2 Skrevet 21. desember 2006 Nå i desember har det kanskje blitt litt vel mye snop. Kanskje noen småting eller kaker nesten hver dag! Brus ja.. en halv liter cola light om dagen.
Gjest Skrevet 21. desember 2006 #3 Skrevet 21. desember 2006 Dette kjem vel heilt an på ein sjølv. Eg synes ein halv liter brus om dagen er mykje, men det er meg (eg er ikkje såå glad i brus heller, så for meg held deg med ein halv liter i veka liksom). No fekk eg skikkeleg lyst på ufo då... *sukk* Får vel gå og smake på knekken eg laga i stad *mmm* Et ikkje snop kvar dag, men det blir vel ein sjokolade i veka (type dobbel daim eller ein snickers) og litt smågodt (ein liten pose godt og blandet feks.) og eg er glad i potetgull så eg et kanskje ein halv pose sørlandschips i veka i gjennomsnitt (et det jo ikkje kvar veke) Men no i jula blir det nok mykje meir... Skulle ønske eg hadde dilla på mandarinar eller noko anna sunt...
rosemor72 - endelig mamma :) Skrevet 21. desember 2006 #4 Skrevet 21. desember 2006 Det er anbefalt å holde sukkerinntaket under 50 g. pr. dag...
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2006 #5 Skrevet 21. desember 2006 Spiser godteri hver dag jeg! Kanskje en halv pakke marsipanstenger pluss noen drops på en "flink" dag. Er jeg helt desperat en dag går det gjerne en sjokolade pluss en liten potetgullpose til kvelds. Annenhver dag kanskje.. Og en halvliter cola light om dagen. Har også gjerne en rosinbolle eller noen kjeks i løpet av dagen. Er heldigvis i fin form så jeg kan holde aktivitetsnivået oppe, har foreløbig lagt på meg en kg. Er 16+5 uker på vei.
maiprins Skrevet 21. desember 2006 #6 Skrevet 21. desember 2006 Hei Jeg har fått en uvane - de to siste ukene - drikker coca - da slipper jeg vondt i hodet og jeg synes det er godt. ¨ I matportalen står dette: Gravide kan drikke kaffe, te og cola, men ikke mer enn 1 - 2 kopper kaffe per dag, eller 3 - 4 kopper te per dag, eller 1 liter cola, energidrikk eller annen koffeinholdig drikke per dag. Ellers så blir det ikke så mye digg i hverdagen - men i helgen måååå jeg ha potetgull med ost og løk - en halv stor pose!!! ÅÅåååå jeg gleder meg til pottis med ost og løk......... Får vann i munnen - hihi jeg er 16 uker på vei og har lagt på meg 5 kg
doble Skrevet 21. desember 2006 #7 Skrevet 21. desember 2006 spiser et par Tyrkisk pepper om dagen (et par drops....ikke poser;) Drikker ikke noe særlig brus. Noen glass i helga...kanskje en halv liter.. Litt serinakaker...siden jeg har bakt. Går stort sett i litt drops egentlig... Nå i jula blir det vel litt mer tenker jeg;)
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 21. desember 2006 #8 Skrevet 21. desember 2006 Jeg føler jeg spiser mye, kan gjerne drikke 1,5 liter brus på en kveld, men kan også gå uten. Kan gjerne spise masse sjokolade (200g) men så kan det gå flere dager til neste gang....I dag har jeg ligget med spysyken, så jeg har vel drukket en halv liter cola, litt eplemost og farris, og litt saft, og spist 2 mariekjeks....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå