Gå til innhold

terminberegning på tidlig UL?

Anbefalte innlegg

Jeg har menstermin 1 august. (Siste mens første dag 25 okt.) Skulle egentlig har vært 8+1, men på UL i går (på grunn av blødning), ble fostret målt til 9mm, som tilsvarte 6+6. Dvs 8 dager kortere. Noen som vet hvor nøyaktig de klarer å måle så tidlig. Dere andre som har vært på tidlig ul, stemte størrelsen med deres termin?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7529822-terminberegning-p%C3%A5-tidlig-ul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min stemte over hodet ikke! Jeg skulle vært 9+3, men etter størrelsen var jeg kun 6+3! Vi så dessverre ikke noe hjerte, det var og mye flimmer på skjermen, så nå håper vi spiren har vokst seg stor og sterk til den 29.12, når vi skal tilbake på ny UL. Jeg er helt sikker på datoene, da dette er prøverør... Må og legge til at da jeg var i 7 uke var det intet å se på UL, og uken etterpå var det en helt tydelig plommesekk, og nå var det jammen et foster der! Det har altså utviklet seg som det skal de siste 3 uker... Ingen forstår hvordan den kan være så treg i starten...

• 3 uker senere...

tittet innom august-teminene jeg! var nemlig hos legen og tok u.l idag!trodde selv jeg var i 7.uke, men legen mente i 6.uke!kunne ikke se noe på u.l enda! er det normalt, noen som vet??trodde det viste noe jeg...!men legen gjorde meg så usikker, !måtte komme igjen om 14 dager for ny u.l

• 2 uker senere...

Jeg ble flyttet bak fra 31. juli til 3 august.

Tror dette er ganske vanlig. Størrelsen varierer visst litt den også..

Hørte om ei anna ein her som hadde fått vite at noen spirer kan legge seg i "dvale" ei lita stund for så å vokse normalt igjen.

Jo tidligere en er til ul, jo mer nøyaktig skal målet være. Grunnen er at størrelsesvariasjonen fra foster til foster øker utover i svangerskapet.

Men ul er jo en veldig operatør-følsom undersøkelse, så nøyaktighet krever jo en flink lege eller jordmor ;-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...