Gå til innhold

Dere som har målt hcg...


leeah

Anbefalte innlegg

Min hcg har vert veldig lav.. 412 den 11 des. 715 14des

og rundt 1350 den 18 des... er dette alfor lavt..?? er jo litt usikker på hvor langt jeg er på vei.. men testet jo positivt den 4 des.. nesten 3 uker siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei leeah, tdilig i svangerskapet er det ikke nødvendigvis nivået av hcg i seg selv som er av betydning, men i hvilken grad det stiger. Det sier at hcg-nivået vanligvis dobler seg for annenhver dag de første ukene. Ved første øyekast kan det virke som om din stigning er litt lav, men jeg er langt fra noen ekspert på dette.

 

Regner med at du er i gang med noen kontroller hos lege siden du har målt hcg ved tre tidpsunkt. Legen din burde jo ha forklart deg noe om dette synes jeg. Mest sannsynlig er alt i orden, men ikke så festlig å gå rundt å være bekymret. Kan jeg spørre deg om hvorfor du måler hcg-nivået?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt blødning og brun utflod.. ve dultralyd så legen kun en liten svart prikk og trodde at det var dødt eller at jeg var mindre på vei enn antatt.. har ikke snakket med lege ang hcg målingene.. har bare ringt inn og fått svaret liksom.. superhappy for at det har steget..:) men ble liksom litt bekymret da jeg leste noen av de andre målingene her inne.. men vet jo ikke hva som er normalt.. skal på UL i morgen da.. har vert kjempepositiv helt fram til nå faktisk.. :( F**N ta den bekymringen)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så skummelt, skjønner godt at du er bekymret, MEN hsuk at det er store variasjoner mellom kvinner mht nivå og det der med at hcg skal dobles annehver dag er en generell regel som ikke stemmer for alle!!!

 

Ikke ta sorgene på forskudd kjære deg! Og lykke til med UL i morgen - uansett blir det vel godt å få vite hvordan situasjonen er enn å leve i uvisshet.

 

I tillegg er det veldig lett å bli superbekymret av å lese her inne (selv om man ofte kan bli veldig lettet også). Typisk at man sammenligner seg med andre og tenker det verste når man skiller seg ut. Veldig mye forskjellige nivåer og symtomer er helt normalt i svangerskapet.

 

Trøsteklem til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada tar egentlig det meste med ei klype salt... Blir jo veldig konsentrer her inne da.. Leste bare et innlegg her om ei som hadde så høy hcg i uke 6 så blei eg litt bekymra siden mitt var så lavt.. :) (må jo være rundt der eg og.. skulle vert 7 uker men viss jeg er mindre så kan det ikke være så mye mindre en 6 uker... jaja.. tvi tvi for UL i morgen..

Det er jo enten eller da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HCG varierer ENORMT fra svangerskap til svangerskap og person til person. En side som har mer informasjon om det er betabase.info.

 

Som noen andre her sa er det doblingen som teller--ikke nivaaet i begynnelsen. Og husk at for de av oss som hadde veldig hoey Hcg er det ofte snakk om tvillinger. (Det var det ikke i mitt tilfelle--men det var derfor jeg fikk tidlig ultralyd--fordi legen ville sjekke om det var tvillinger. Veldig hoeyt nivaa kan ogsaa vaere unormalt.)

 

I sist svangerskap hadde jeg en SA, og foerste gang jeg maalte Hcg (5+2) laa Hcg paa 14. Selv da sa ikke legen umiddelbart at jeg var i ferd med aa ha en SA--han sa at dette kunne de ikke vite sikkert foer de tok en ny blodpreove og saa at tallene doblet seg, pluss UL. Det kunne vaere at jeg hadde faatt en veldig sakte start eller at jeg ikke var kommet saa langt som jeg trodde. Dessverre mistet jeg den gangen--men poenget mitt er at tallene er ikke det viktige--som hun over sa er det at tallene gaar oppover med god hastighet som er det viktige. Men vil du ha en liten referanseramme om hva som er normalt kan du altsaa se paa betabase.info. Haaper det er betryggende--for der ser man at det er kjempevariasjon.

 

Lykke til paa UL i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar.. Kjempegodt å høre det.. har selv hørt om det der med doblingen.. men så teit som jeg er blir jeg bekymret alikevel.. det har jo ikke steget så drastisk da.. Godt at jeg får svar i morgen.. :)

 

håper jeg får se hjerte banker.. da skal jeg kjøpe noe til abyen som et minne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...