Gå til innhold

Bilferie med to åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært på laaaang bilferie med toåringer og har erfaring med det?

Vi vurderer tur til sommeren til Frankrike. Blir flere i bilen som kan underholde vesla, og tenkte kjøpe dvd-spiller til å ha i bilen. Tenkte det er sikkert bedre å dra når hun er så lita enn når hun begynner å blir større og mer utolmodig...

Noen med erfaring og tips???

Skrevet

Hvis hun i utgangspunktet liker å kjøre bil, går det sikkert ganske greit. Hvis hun hater å kjøre bil, kan det bli en laaang tur...

DVD-spiller kan være god å ha når det røyner på, vi kjøpte det i sommer når vi skulle kjøre flere lange turer med 3 barn (fra 1 til 6 år).

Vi erfarte at det var lurt å begynne kjøringen rett etter frokost når ungene var opplagte, var de slitne fra før tok det også mindre tid før de ble lei av å kjøre.

Noen enkle "nye" leker hver dag fanger oppmerksomheten en stund, små bøker også kanskje?

God tur!

Skrevet

Hvorfor i alle dager ønsker dere å legge ut på biltur med toåring. Velg heller noe som er litt mer lagt opp på barnets premisser. Uansett hvor mange dere har til å underholde - en toåring ønsker å løpe rundt - ikke ha "ferie" fastspent i en bil!

Skrevet

Mente å skrive bilferie - ikke biltur

Skrevet

Jeg er også HELT enig men anonym over he!!!!!!!!

Skrevet

Jeg har ikke selv, men svigers har hatt med sine 2 barn (som da var 1år og rett under 3 år - de kjørte til Italia og tilbake, hadde opphold der nede på ca 2 uker og brukte vel 1 uke tilsammen på kjøringen). De likte/var vant til å kjøre (har familie et par timers kjøretur herfra), og turen blir det dere gjør den til. Legg opp ikke altfor lange økter hvor dere har morsomme stopp underveis hvor barnet(barna) kan løpe fra seg. Min erfaring via svigers er at jo tidligere de blir vant til å kjøre, jo bedre går det. Ha småaktiviteter i bilen som hun kan kose seg med (tegnebok, lesestoff, sangleker eller dvd som du nevner).

Skrevet

Oi, det hadde aldri gått med lillemann. Han har alt for mye "spring" i beina til å sitte fastspent i bile i lengre tid (selv med DVD).

Dere kjenner henne best. Hvis hun er glad i å sitte rolig og lese/se film så går det sikkert bra.

Skrevet

mannen har familie på en annen kant av landet.. så vi reiser ganske ofte dit... hver påske, annenhver jul, sommerferie osv osv.... et år var vi over fire eller fem ganger...

så da forsvinner en hel dag i bilkjøring hver vei... ungene våre er 8,5, 3,5 og 1,5... og vi har reist over siden min eldste var 2....

det har gått veldig bra det... litt sutring blir det seff, men dere bør satse på å ha mye frukt i bilen, noen flasker med drikke, og noen leker... som kan holde henne opptatt en stund...

vi har også tenkt på å kjøpe dvd spiller til bilen, med to skjermer, men vi har ikke gjort det ennå...

musikk er også bra å ha med.. noe som hun kan synge med til...

og så må dere ha mange stopp, som er så lange at hun får muligheten til å løpe rundt en stund og bli sliten....

ellers er det bare å passe på å kjøre så langt som mulig når hun ikke viser tegn til at hun trenger å stoppe...

Skrevet

Takk for mange svar:)

Jeg tror det blir en topp ferie jeg. Skal prøve å kjøre mest mulig når det egentlig er sovetid - og hun er vent med å kjøre vil til familie til pappan hun også ,så det går nok.

Og hun får tilbringe masse tid med besteforeldre, tanter og onkler, så jeg tror nok hun skal kose seg! ;) Også skal vi ta masse stopp som er for henne også (i tillegg til vinsmakergårder for de voksne) ;)

Takk for tips. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...