Lille Sprell og meg Skrevet 21. desember 2006 #1 Skrevet 21. desember 2006 Heisann, det er helt klart at lille gutt har fått en favorittpupp.. Det virker også som at det er mye mer melk der; han suger mye bedre, og det er alltid denne puppen jeg har melkespreng i. Hvilket antageligvis henger sammen... Noen tips til hvordan jeg kan få den andre puppen til å bli attraktiv? tenkte på å pumpe meg for å øke melkeprod, men da fjerner jeg jo midlertidig den melken som lille gutt absolutt burde få.. så er litt usikker. Når han ligger ved "ikke-fav-puppen", bare tuller han, drar og styrer, grynter og er helt tydelig ikke fornøyd. Jeg blir redd jeg ikke får nok melk til han om han ikke klarer å få igang prod her.. Hva skal jeg gjøre??Og hva er grunnen til dette? Jeg ser jo at det er melk der, selv om han styrer noe voldsomt, spruten står ut når han slipper taket.. Forvirra jeg!
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2006 #2 Skrevet 21. desember 2006 Har ikke noen råd, men har det akkurat på samme måte selv! Hva kommer denne favoriseringen av mon tro?
mai mammaen til to Skrevet 21. desember 2006 #3 Skrevet 21. desember 2006 sånn har datteren min vært og.både jeg og hun har foretrukket venstre puppen.. Jeg har gitt litt fra høyre og så jeg har melk der og men har iallefall dobbelt så mye i venstre... den puppen er litt større da. men det er ikkke så godt å se...man ser det bare hvis jeg har veldig melkespreng... så for meghar det ikke vært noe problem... har hatt og har masse melk.. fullammet stortsett til hun var ca 6 mnd..og ammer fortsatt masse (hun er 7.5 mnd)
Gjest Skrevet 21. desember 2006 #4 Skrevet 21. desember 2006 Her er høyre den beste, ja. Vært sånn siden fødselen. Det er nok noe med hvordan vi holder de, er jo ikke like enkelt med den ene siden som den andre, også kan brystknoppen være enklere og sånn.. Men det er rart, når Pernille er sutrete så kan ejg bare glemme å legge ho til den "gale" puppen. Vi slet veldig med dette etter fødselen, så jeg ble redd for å miste melka, for det var så lett å legge henne til godpuppen. Vi løste dette ved å amme så mye som mulig på venstre på natten, da var hun helt i koma og protesterte ikke. Også måtte jeg bare prøve å legge henne til annenhver gang på den puppen. Men i en lang periode så ammet jeg nok 2/3 på den "gode" puppen. NÅ, etter så lang tid(Pernille er 6 mnd) er det nesten gjevnet ut. Jeg ammer nok fortsatt helst på den høyre puppen, men prøver å la det være annenhver gang... Det ble et veldig langt svar det her, jo. Poenget er hvertfall: ikke gi opp den andre puppen, det er slitsomt, men det ordner seg nok=)
Gjest Skrevet 21. desember 2006 #5 Skrevet 21. desember 2006 Jeg hadde det på samme måte med lillegutt. Han nektet plent å ta høyrepuppen. Prøvde tvillingstilling, alltid legge ham til høyre først, fikk hjelp av ammehjelp som prøvde å holde ham i forskjellige stillinger og lure ham til å ta den.. men ingenting funket.. Til slutt løste det seg selv, men høyre er fortsatt den "dårlige" puppen, med minst melk
Grigri m/3 gutter Skrevet 21. desember 2006 #6 Skrevet 21. desember 2006 Min tar bare venstre og da bare med brystskjold! Bare tull med høyre, får ikke til noe der. Venstre blir også bare tull uten brystskjold, han får ikke tak. Jeg pumper og gir i flaske, har gitt opp ammingen, men vi koser oss av og til med pupp hvis han ikke er skrubbsulten, da er det bare flasken som duger, Du kan jo prøve brystskjold og se? Du kan også pumpe ut melk og gi i kopp hvis du ikke vil gi han flaske.
Gjest Skrevet 21. desember 2006 #7 Skrevet 21. desember 2006 Veslemor har min høyre som favoritt, føler jeg snart er helt tom på min venstre.... men hver gang jeg legger henne på venstre begynner hun å skrike (sikkert fordi det er så lite) eller tulle som du skriver. Har prøvd å pumpe litt men ingenting kommer ut.... får heller ingen utdrivningsrefleks fra denne puppen, bare høyre. Merkelige greier, har prøvd å behandle de likt men har blitt større og større forskjeller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå