*Villekulla* Skrevet 21. desember 2006 #1 Del Skrevet 21. desember 2006 Hei! Jeg har rhesus minus blod og min samboer har pluss. Blir man ekstra godt fulgt opp hos lege da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leeah Skrevet 21. desember 2006 #2 Del Skrevet 21. desember 2006 tror det blir noen ekstra prøver på deg.. og vaksine etter fødsel.. ta det med legen du.. er jo ikke sikkert at det blir noe problem i ditt svangerskap.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zzzzz-frøken Skrevet 21. desember 2006 #3 Del Skrevet 21. desember 2006 Ja! De tar blodprøve åp første kontroll og dersom de finner ut at paret som venter seg har den kombinasjonen dere har, blir du ekstra fulgt opp med blodprøver. Det er viktig å finne ut om du har antistoffer i bldoet i tilfelle spiren har arvet fars blodtype (rh +).har spiren din blodtype er alt i orden. Hvis du ikke har født tidligere eller har hatt abort litt ute i tidligere svangerskap, er det ingenting å tenke på i dette svangerskapet. Dersom spiren din viser seg å være rh +, vil du få sprøyte rette eter fødsel for å sikre at kroppen din ikke danner antistoffer. Uten denne sprøyta kan kroppens forsvarssystem danne antistoffer som kan være svrt problematisk ved neste svangerskap. Hvor langt på vei er du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zzzzz-frøken Skrevet 21. desember 2006 #4 Del Skrevet 21. desember 2006 og pardon alle skrivleeifene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Villekulla* Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 21. desember 2006 Hei! Er bare 5 uker på vei, fant det ut i går :-) Jeg har hatt en abort før og etter den fikk jeg sprøyte pga rhesus -. Men det var en selvbestemt abort for "hundre" år siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zzzzz-frøken Skrevet 21. desember 2006 #6 Del Skrevet 21. desember 2006 Mange grattis!!!! Flott at du fikk sprøyta da:) Har ei venninnne som er rh neg og da glemte legen å gi henne sprøyta etter abort....men det gikk heldigvis bra i neste svangerskap siden barnet viste seg å være rh neg det også. Men det visste de jo ikke så det var litt sjansespill det der. Kos deg med spiren i jula! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå