Lille Sprell og meg Skrevet 21. desember 2006 #1 Skrevet 21. desember 2006 Hei dere, lille gutt - som er seks uker gammel - har fått masse små røde prikker / utslett i ansiktet.. Hva kan dette være? Har hørt at det kan være at han reagerer på morsmelken? Eller er det en annen form for allergi? Behandles dette på noen som helst måte eller går det over av seg selv. Tror ikke det er ubehagelig for lillegutt.. takknemlig for alle svar!
mamman til Henrik & Kristoffer Skrevet 21. desember 2006 #2 Skrevet 21. desember 2006 hvordan såpe og krem bruker du?da lillegutt var på den alderen fikk han masse stygge prikker i ansiktet ofg brystet og det var pga jeg brukte natusan olje og såpe..og babyline..kan være det..
Gjest Skrevet 21. desember 2006 #3 Skrevet 21. desember 2006 Min sønn har også fått røde prikker i ansiktet. Det er en slags "tidlig pubertet", fordi han får mine hormoner gjennom morsmelken. Det går over av seg selv etter hvert
vårspiren Skrevet 21. desember 2006 #4 Skrevet 21. desember 2006 Så lenge du ammer ham, og han ellers virker frisk og fin vil jeg tro at det er hormonutslett. Jenta vår fikk også dette, hun var full av prikker i ansiktet en periode. Det toppet seg da hun var rundt en måned gammel, og varte til sammen i ca. 2-3 uker. Det var ikke pent å se på, men helsesøster fortalte oss at svært mange babyer hadde dette, så det er på ingen måte uvanlig. Jeg har også hørt at det er vanlig at babyer får hormonutslett i inntil tre av de første levemånedene. Man trenger ikke å behandle utslettet så lenge det ikke er infeksjon eller væsker fra prikkene. Men jeg prøvde morsmelk eller A-creme på utslettet, og det hjalp godt for en liten stund. Hvis du vil lese mer om hormonutslett kan du jo søke i google e.l.. Da vil du nok få mange treff. Hvis du vil kan du jo ta en titt på et bilde vi har av jenta vår fra en av de verste dagene hennes med hormonutslett. Hvis det din baby har ligner på det, så tror jeg du kan slå deg til ro med at det ikke er farlig og går over av seg selv. Hvis det er annerledes vil jeg råde deg til å dra til helsestasjonen og spørre der. Sender deg to linker til bilder av jenta vår med utslett, sånn at du kan se. http://www.verdensbestepappa.net/?page=bildegalleri&album=17&picture=325 og http://www.verdensbestepappa.net/?do=addComment&cat=nyheter&id=78 Lykke til!
Mamman til Eline & Fredrik Skrevet 21. desember 2006 #5 Skrevet 21. desember 2006 Jenta vår hadde også hormonutslett, høres ut som det:) Dette gjelder også babyer som får mme. Det er hormoner som sitter igjen fra de var i magen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå