Anonym bruker Skrevet 21. desember 2006 #1 Skrevet 21. desember 2006 Jeg er 11 og en halv uke på vei og har fått vite at det er 80 % sikkerhet at det er en jente. Han sa at han hadde sett det hvis det var en gutt, men han angret seg også på at han sa det. Det er det samme for meg hvilket kjønn det blir, men jeg leser stadig om folk som får opplyst feil kjønn når det er så tidlig. Er det mange her som fikk vite et kjønn tidlig, for så å vite et annet på den ordinære ultralyden? Bør jeg vente med å handle inn rosa?
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 21. desember 2006 #2 Skrevet 21. desember 2006 Det er så absolutt for tidlig å se kjønn ved 11 uker... Gutters og jenters kjønnsorganer ser veldig like ut på dette tidspunktet, så det skal være umulig å se forskjell på UL. Eneste som kan avgjøre gutt/jente-spørsmålet så tidlig er en fostervannsprøve, og det er ikke noe som blir tilbudt oss vanlig gravide (kun ved risikosvangerskap). Jeg ville ventet til etter den ordinære ul'en før jeg handlet inn rosa, ja...
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2006 #3 Skrevet 21. desember 2006 Ja, det var det jeg også trodde. Forrige gang jeg var på tidlig UL kunne han nemlig ikke si noe og da var jeg bare 3-4 dager mindre på vei. Men har en venninne som fikk vite mest sannsynlig jente da hun var på UL i uke 11 og jente ble det.
hønepøne;-) Skrevet 21. desember 2006 #4 Skrevet 21. desember 2006 Jeg hadde ikke stolt på det. Fikk vite jente i uke 15/16 jeg, men gutt i uke 19. Aner ikke hva det er enda, men regner med at det er gutt. Så vent med rosa, kjøp nøytralt!
oesmamma Skrevet 21. desember 2006 #5 Skrevet 21. desember 2006 Vet at det er mulig å se det allerede i uke 9 - det sa vår ul-lege. Dog er det få som sier det før uke 12 da noen faktisk tar abort pga kjønn... Du kan sikkert stole på det - men jeg tror nok jeg hadde venta til neste ul. Du får nokk av tid etterhvert til å handle klær... Og det er godt å ha noe å gjøre når ventetia blir lang...
Gjest Skrevet 21. desember 2006 #6 Skrevet 21. desember 2006 I alle bøker jeg har lest står det at kjønn kan sees på UL fra uke 11- 13
Beatej80 Skrevet 21. desember 2006 #7 Skrevet 21. desember 2006 Jeg var på ultralyd i uke 12 og da sa legen at det var umulig å se kjønnet. Jeg ville venta med å kjøpe rosa.. iallefall til du skal på neste ultralyd-kontroll i uke 19-20
Gjest Skrevet 21. desember 2006 #8 Skrevet 21. desember 2006 12+3 fikk vi beskjed om at det var gutt. I uke 19 kontra. Og det stemte, vi fikk ei jente. Så tror nok det kan være noe ustabilt å tro på UL så tidlig... Ei anna her inne, opplevde akkurat motsatt. :-)
Gjest Skrevet 21. desember 2006 #9 Skrevet 21. desember 2006 Dette hadde ikke jeg stolt på. Synted det virker lfor tidlig til å kunne si noe om kjønnet på babyen.
Philippa=) Skrevet 21. desember 2006 #10 Skrevet 21. desember 2006 Jeg fikk vite jente på ul i uke 12, han fikk fryst ul bildet mellom bena på babyen så han var ganske sikker, men ikke 100%. var også jente på ul i uke 19, så da dro jeg rett på shopping å kjøpte noen rosa klær. nå har jeg mye i rosa og rødt=)
Minesmå:)+en til! Skrevet 22. desember 2006 #11 Skrevet 22. desember 2006 Jeg var på ultralyd i uke 12+0 og da sa legen at hun trodde d var gutt, var egentlig ganske sikker sa hun, men d er alltid en sjanse for å ta feil så tidlig. MEN....hun hadde rett....ut kom en gutt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå