Gå til innhold

Trening og pusteøvelser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye trener dere som høygravid?!

Jeg nøyer meg med gåturer og pittelitt yoga..

Og "øver" dere på pusteteknikker til fødselen? Jordmor snakket litt om det på svangerskapskurset men hadde i grunn sett for meg litt mere avansert opplegg som man ser på film, med forskjellige stillinger og mannen som hjelper til osv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trening blir det lite av. Det er ikke bekkenet med på... Går endel.....

Pusteøvelser har jeg aldri gjort. Ikke svangerskapskurs heller...

Dette er nr 4 ;o)))

Skrevet

dette har jeg lurt på også...

Føler meg skikkelig daff om dagen. er til vanlig ganske aktiv og var flink til å trene inntil 3 uker siden ca. Nå er jeg så sliten og føler meg alt for stor til å orke. Det blir jo ikke noe bedre av ikke å gjøre noe heller, men litt lite tiltak om dagen. bare 12 dager igjen til termin., Disse pusteøvelsene lurer jeg på. har ikkke vært på kurs eller fått noe opplæring av lege/jordmor til dette enda. er det noe de hjelper deg med under fødselen? Er førstegangs. tenker liksom at det kan være ålreit å ha hørt om det før dagen er her... eller??

Skrevet

Heisann!!

Jeg er 34 uker på vei og trener styrke ca. 3 ganger i uka. Gikk masse tur også, men det blir lite nå for jeg er så plaga med kynnere når jeg går!! Russler av og til ut for å få frisk luft:) Øver ikkepå pustetekninkker....

Skrevet

Jordmora mi snakket litt om det som sagt, når man begynner å få veer skal man puste lenge og dypt, roen ned pusten liksom. Viktig å ikke begynne å hyperventelere! Men når pressriene kommer er det anderledes, da skal man jo puste inn og deretter holde pusten når man presser...

Tror det er sånn hvertfall, men hadde som sagt ventet at man fikk litt mere info om det!

Skrevet

jeg har aldri gjort pusteøvelser.

jege er i uke 35 og nesten ikke trent noe særlig heller:s

jeg har vert skikkelig trøtt og sliten i hele svangerskapet og ikke hatt mye energi.

jeg har prøvd å holde meg i form ved å gå turer, men da får jeg kynnere som er skikkelig vonde. jeg tror ikke jeg kommer til å klare å føde, blir sliten av ingenting.

jeg vil gjerne vere iform til fødselen, noe som ikke er lenge til.

noen ideer??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...