Gå til innhold

Går det an å ha mensen uten å ha el?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det går an å ha mensen uten EL, ja. Dette fordi kroppen (og livmoren) forbereder seg på at egget skal komme, men dersom det ikke kommer så kvitter kroppen seg med det som dannes i livmoren (som skal gjøre det "trivelig" for egget) og da får man blødning. Men eneste tilfellet jeg har hørt om hvor man har EL men ikke mens er når man er gravid :o)

Tusen takk for informativt svar!:) Får ikke positivt på de el testene, men hvis jeg får mensen burde jo det tyde på at jeg har hatt el. Betryggende:) Akkurat slutta på pilla skjønner du..*ler*

Men bare så det er sagt, så kan du godt ha EL uten å merke det på testene, siden det er mulig å ha så rask stigning (og senkning igjen) av LH at det ikke vil slå ut på en test også (kan ha steget og sunket igjen mellomo to tester) - så der er fortsatt håp, altså :o)

Annonse

Kan anbefale alle som er prøvere å tempe..

Tempen stiger til et høyere nivå etter EL enn den er mellom TR og EL...

Dersom tempen ikke stiger en periode, får man mensen omtrent når man har IKM allikevel. Da har man hatt en periode uten EL.

Dersom EL-testene ikke slår ut er det ihvertfall viktig å tempe. Man kan også gå til legen å ta en blodprøve 7-9 dager etter antatt EL. Dette for å konstatere om du har hatt EL. Dersom du ikke har hatt EL finner legen en fin kur for deg som gir deg EL..

God jul til dere alle.

Dette har jeg lurt på også gitt! Er i 5 pp nå og har brukt en haug EL-tester den siste måneden. Har ikke fått en eneste positiv test, bare svake streker i helga (skulle i teorien hatt EL ca da).

Men det går altså an å ha EL selv om man ikke finner den med tester, Yaddaline???

Er jo fryktelig bekymret for at jeg ikke har EL da... slutta på pillen i august og vet jo at det kan ta litt tid før den dukker opp, men har hatt nesten helt regelmessig mens helt fra pilleslutt.

Scubagirl, man får vel ikke noe særlig hjelp for å få EL før det har gått et år eller så?

... slår det ikke til denne pp'en så begynner jeg å tempe tror jeg ...

Og ja: God jul jenter!

Hei smy

Det kommer nok litt an på legen vil jeg tro... Dersom du kan "bevise" at du ikke har EL vil jeg da håpe og tro at du kan få hjelp for det FØR dere har vært prøvere ett år...

Men det må kanskje være etpar tre mnd. uten EL først. Alle har i teorien måneder uten EL. Sånn er det bare...

Men så lenge man får mensen er ihvertfall resten av kroppen med på "notene"..

Anbefaler på det sterkeste å tempe. Legger ved link til min FF-chart.

http://www.fertilityfriend.com/home/scubagirl

Som dere ser har ikke tempen min falt under Coverline siden EL'n min i midten av november.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...