cielo *to barns mamma* Skrevet 21. desember 2006 #1 Skrevet 21. desember 2006 Vet man ikke skal slanke babyer som bare får mm, men sist vi var på kontroll (tre måneder) veide hun 7,6 kg og jeg fikk beskjed om å gi henne vann innimellom, ikke bare mm. Men hun er så avhengig av puppen så det er ikke lett. Har prøvd å gi henne mat bare hver tredje time, men det krever ganske mye siden hun ikke tar smokk eller flaske og har et enormt suge-behov, hun hylskriker til hun slokner når hun ikke får puppen... Nå er hun 3,5 mndr og bruker str 80 i body (!) klarer ikke å bære henne så mye lenger heller :-( Søsteren hennes var også veldig stor veldig tidlig og hun er helt normal nå, men selv hun var en kg mindre enn lillesøsteren da hun var tre mndr. Ikke lett dette, noen som har det på samme måte ?
Gjest Skrevet 21. desember 2006 #2 Skrevet 21. desember 2006 Jeg har det ikke på samme måte, men venninnen min hadde. Hun fikk beskjed om at det ville stagnere etterhvert... en dag har hun ikke vokst så mye på kontrollen.
Lenemamma`n Skrevet 21. desember 2006 #3 Skrevet 21. desember 2006 Hei! Gøy å høre at det er flere som har "konfirmanter" til babyer... Da tulla mi var på 3 mnders kontroll var hun 7400g.. Bra samma som di... Var til ei(unnskyld språket) hurpe til hs,ferievikar vel og merke... Hun var veldig opphengt i vekstkurven..og sa mellom linjene at datra mi var tykk... Og klaga på alt jeg gjorde.Jeg ble tilslutt så sint at jeg tok datra mi på armen og gikk ut! Tulla mi har fått mme siden hun var 2 mnder,men la på seg ganske mye bare med mm. Hun spiser ikke spesielt mye,heller lite,men legger bare på seg. Er 8 mnd nå snart,og nå har det stagnert,hun er mer aktiv,og hadde lagt på seg 200g på en mnd på 8mnders kontrollen. Goklumpen og
Aga:-) Skrevet 21. desember 2006 #4 Skrevet 21. desember 2006 Jeg har tre barn, to gutter og ei jente. Min eldste sønn var spikertynn fra han var ganske liten, og jeg bekymret meg sånn for at han ikke skulle få i seg nok næring... Nå er han en sunn og frisk snart 11 åring:-) Nestemann var stor, rund og god da han ble født og på 3 mnd kontrollen veide han 8080 gram. Fikk bare mm frem til han var et halvt år, og da veide han 10200 gram. Jeg ga ham mm når han ville ha, ikke vann eller andre ting. Rett og slett lot ham selvregulere, noe jeg er overbevist om er riktig for mine barn. Ok, jeg var jo litt bekymret for om han kom til å bli veldig overvektig for reste av livet, men nå er han straks to å og sunn og frisk med bare litt runde kinn, ikke tjukkebolla som han var før. Jenta mi er også rund og god, på 3 mnd kontrollen veide hun 7555 gram og hun er sikkert oppe i 8.5 kilo nå (4 mnd). Det er så utrolig deilig når de er runde og sunne, og hvis/nårde blir sjuke så har de noe ekstra å tære på. Ikke bekymre deg du, dette regulerer seg selv. God jul, forresten:-)
Englefjas Skrevet 21. desember 2006 #5 Skrevet 21. desember 2006 Snuppa mi er også god og rund. Var over åtte kilo på tremånederskontrollen. Jeg er allikevel ikke særlig bekymret, tror det går seg til etter hvert. Jeg var også tjukk da jeg var baby, men har vært tynn hele resten av livet. HS her har ikke kommet med noe som helst hint om at jeg skal roe meg ned med matingen. Hun får når hun vil ha.
mai mammaen til to Skrevet 21. desember 2006 #6 Skrevet 21. desember 2006 Jeg tror som de andre sier at etterhvert stopper hun å vokse så fort... datteren min gikk ganske mye opp (men ikke så mye som deres barn) de første tre mnd... men så stoppet hun å vokse så mye...så fra hun var 4 mnd til hun nå er 7.5 mn har hun gått opp 1.2 kg, noe som er helt greit Datteren min har hengt mye i puppen også..og gjør forsåvidt det enda... men du bør kanskje bare la henne suge rundt 15 min eller noe om gangen... det blir veldig slitsomt etterhvert hvis hun skal henge på deg heletiden... det vet jeg alt om! om hun ikke vil bruke smokk så kan du jo prøve en sutteklut, bamse eller noe.putte tommelen hennes i munnen ...
cielo *to barns mamma* Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #7 Skrevet 21. desember 2006 Takk for svar alle sammen !! Godt å høre at man ikke er alene:-) God jul !!
Gjest_1001 Skrevet 21. desember 2006 #8 Skrevet 21. desember 2006 Hei, hvis du tar en tur inn på profilen min står vektutviklingen til gutten min der, han var 8410 gram på 3 mnd. Jeg fikk beskjed om at jeg trengte ikke gi vann og at det var helt normalt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå