Gå til innhold

Julians fødselshistorie... (litt lang)

Anbefalte innlegg

Fikk en stor gutt den 15-12-06 kl 0323 på morgenen.

Ble lagt inn på sykehus den 12/12 pga svangerskapsforgiftning og fødselen ble satt igang 14/12 kl 0900 på morgenen.

Det hele varte i 18,5 timer og jeg unner ingen å bli satt igang på den måten. Fikk masse smertetefulle rier ved 14 tiden som bare økte i tetthet og styrke. Hadde kl 17 tre cm åpning og de tok da vannet. Etter det kom riene bare tettere og tettere. Til slutt var det ikke pause i mellom og jeg hadde bare fått en cm mer i åpning på fire timer. Fikk da epidural ( de ville at jeg skulle ta for at jeg skulle holde ut til jeg fikk full åpning) og dette var en lettelse.

Men det tok evigheter med å få noen særlig åpning. Jeg fikk etterhvert misfarging på fostervannet, og hjertelyden til babyen gikk litt uregelmessig. Dette tok seg opp igjen og ca kl 0130 hadde jeg 7 cm åpning... Etter det tror jeg at ting begynte å stoppe litt opp.. hadde tette men utrolig dårlige rier.

Til slutt kl 0245 begynte legen å tøye slik at jeg fikk full åpning og de kunne ta ut den lille med vakum fordi det ikke var noen bra forhold for "henne" inne i magen. Babyen hadde ikke kommet ned i fødselskanalen da pressriene startet. Hadde press rier som varte maks 30 sek... Det ble satt på vakum og på en halv time var den lille født.. Hele det fødselsforløpet var ikke noe særlig, legen dro i vakumet.. barnepleieren støttet vakumet og legen og jordmor lå på magen min får å hjelpe til å presse ut.

Det gikk til slutt, men babyen hadde fått en ekstrem medfart og var ikke ved bevissthet da den kom. Så hun(som vi trodde det var) ble tatt fra oss med en gang. Etter ti minutter fikk vi beskjed om at den lille sønnen vår hadde begynt å puste selv, men han ble tatt på nyfødtavd intensiven for å overvåkes. Min mann måtte da få bekreftet ved å bli med for å virkelig se at det var en gutt vi hadde fått ettersom vi på 4 ultralyder hadde fått bekreftet jente.

Det var en stor fin gutt vi hadde fått, som hadde en tøff start og vi i går endelig fikk lov til å ta med hjem

Han fikk en tøff start men alt er bra med han nå....

Og som alle andre er han den skjønneste i hele verden.

God jul til alle

Fortsetter under...

Oj, ja det var litt av en historie!! Og her går flere av oss å ønsker å bli satt igang...... Var du ikke moden eller med åpning?

Heldigvis gikk det bra!!! Også en kjempe overraskelse at det ble en perfekt liten gutt da!!! :-)

Gratulerer så masse!!!!

var moden men hadde ikke skikkelig åpning.

Vet ikke helt hvorfor det gikk som det gikk, men hodet sto høyt i bekkenet da de satte modningstablett nr 1 på meg. Og det ville liksom ikke synke ned skikkelig..

Annonse

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...