Gå til innhold

Sønnen min våkner ofte om natten for å få sutten:/, kan det være han sover for mye på dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir snart gæren jeg, inatt var jeg våken 6 ganger, og bare for å gi han sutten!! Kan han sove for mye på dagen? 6mnd, sover 1 1/2 time på formiddagen, og 1 time ca på ettermiddagen, blir lagt for kvelden 18.30! Trenger noen råd før jeg blir gal!!:) Orker ikke ha det sånn lenger, han sov hele natten for noen uker tilbake. Så dette er noe som er skjedd over et par uker!! HJELP EN SLITEN MAMMA!!!!!:o)

Skrevet

Samma her, det har blitt verre i det siste. Han tar et opphold hvis han får pupp, så da er vi tilbake til minst 2 matinger om natta. ikke bra... Jeg har dessverre ikke noe råd, bare sympati. Kanskje de merker julestresset..? Jeg synes ikke det virker som han sover spesielt mye. Min gutt sover ca 2-2,5 timer på tre lurer om dagen. Han er 6,5 mnd.

Skrevet

Jeg hadde det likedan da jenta mi var på den alderen - hun våknet mange ganger og sovnet ikke igjen før hun fikk smokken. Mener å huske at det gikk over etter et par tre uker.

Er det kanskje en ide å sette sengen ved siden av hodeenden på din egen seng? Da slipper du iallefall å gå ut av sengen... (Ellers så tror jeg ikke at babyen din sover for mye.)

Skrevet

Vi ble tipset om en metode som gjorde mirakler for vår datter når vi hadde samme problem. Jeg syns metoden var tøff og slitsom, men den virker iallefall! Hun var 7mnd når vi gjennomførte dette.

Vår datter har fremdeles det samme antall dupper i løpet av dagen, og spiser ikke mer på dagen enn før vi gjorde dette, så de sier jo at det bare eren dårlig vane det med at de våkner mye på natten, for da vet de at mamma eller pappa kommer og tar de opp!

Metoden går rett å slett ut på å la barnet skrike seg i søvne de gangene det våkner på natten. Samme hvor vondt dette er, spesielt for mor, så må man bare være hard på dette. Når barnet våkner kan man gå inn til det, ta det opp og gi det litt vann evt, og så legge det ned igjen. Når barnet skriker så kan man enten sitte ved sengen og snakke med det til barnet sovner igjen, eller man kan gå inn til det hvert 7.min og roe det, si "god natt" "nå må du sove, det er natt" osv til barnet sover.

Det ble to netter med skriking på oss, tredje natten sov hun som en stein fra 19.30 til 07.30. Og det har hun gjort siden! :)

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...