Anonym bruker Skrevet 21. desember 2006 #1 Skrevet 21. desember 2006 Hun er 5 maaneder naa Kl.8-9 mme 100ml 11-12 et glass fruktmos 13-14 100 ml mme 17-18 potet/gr;nnsaker 19-20 110ml mme
Gjest Skrevet 21. desember 2006 #2 Skrevet 21. desember 2006 Jeg syns kanskje det ser litt lite ut jg...men d spørs jo på hvor stor hun er, hvor mye aktivitet hun er i og hvor mye hun trenger. Er jo veldig stor forskjell på de små.. Poden er 6 mnd i morgen og veier ca 9 kg og er ca 71 cm lang og han spiser ca dette til ca tider hver dag:) (holder på å gjøre om "lunsjen" til grøtmmåltid) kl. 08.30 - grøt av 150 ml mme/vann + vann + sviskesaft kl. 12.30 - 150 - 200 ml mme + et Hipp beger m frukt kl. 16.30 - halvt middags glass (holder på å øke nå, tidligere har jeg gitt han grøt etter noen skjeer middag vet ik helt hvor mye d har blitt tilsammen) kl. 19 - grøt av 150 ml mme/vann + vann + sviskesaft kl. 01 - 200 ml mme kl. 05.30 - 200 ml mme dette er fryktelig mye syns jg...men på hs sa de at han trenger så mye mat, han følger kurven sin helt fint. Altså...han er jo ikke akkurat tynn, men....følger kurven sin! Han er av den extremt aktive typen og forbrenner nok bra ja:) På hs sa de at så lenge han er så aktiv som han er kan jeg bare fortsette å gi han den mat an ville ønske:)
MammanTilGullene Skrevet 21. desember 2006 #3 Skrevet 21. desember 2006 Jeg blir litt forvirret over det her. Anbefalingen er jo at barnet kun skal ammes de første 6 mnd. Jeg hadde tenkt at jeg skulle gjøre dette. Men så en uke før hun ble 5 mnd begynte vi med bittelite grøt til middag. Det har vi gjort i en uke. Hvordan skal man vite hva som er riktig når noen barn får kun pupp, mens andre spiser 5 måltider fast føde om dagen ved samme alder? Er det jeg som sulter jenta mi?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå