Gå til innhold

Melkeallergi-hva med gluten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har melkeprotein allergi. Hun er 6 mnd., kan jeg prøve å gi henne grøt med gluten i? Hva er deres erfaringer? Ventet dere eller introduserte dere forsiktig glutenholdige matvarer? Lønner seg å vente litt til?Jeg er så redd at hun reagerer og ødelegger tarmene sine...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glutenallergi og melkeallergi henger som regel ikke sammen. Det man har sett i studier i Sverige er at gluten tåles bedre av tamen om man gir det sammen med morsmelk. Om du ammer er det jo ikke et problem, men ellers kan du jo bruke Nutramigen eller annen melk som tåles i grøten. Hirsegrøten fra Holle er forresten kjempefin til barn med melkeallergi.

Skrevet

Du kan også koke Bjørns lettkokte havregryn med vann. Jeg tilsetter aprikos fra Nestle for å få litt smak på den. Gutten min elsker den, og havregryn tåles av de aller fleste allergikere. Og så billig da gitt :0)

Skrevet

Hvor gammel var gutten din da du begynte med havregrynsgrøt?? Har en på 6 mnd med melkeallergi..

Skrevet

ville vel holdt meg til de jernberiket grøt-typene en stund.... det er en grunn til at de er jernberiket...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...