Gå til innhold

Desember: Vektnedgang igjen.

Anbefalte innlegg

Usj, Hans Marius har gått ned i vekt denne mnd og. Ikke mer enn 60 gram, men det er jo litt. Nå skal vi på kontroll om en mnd, så da får vi håpe han har lagt på seg igjen. Han har jo vært mye syk, men ikke den siste mnd. Aktivitetsnivået er høyere, så det kan jo ha litt å si. Helsesøster mente han kanskje ville stabilisere vekta på gjennomsnittsvekt, for han har lagt over denne.

Så nå er det grøt med masse smør og H-melk, sauser laget på fløte osv... Neida, men godt med mat skal han få!

Noen som har opplevd lignende?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7527462-desember-vektnedgang-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, fra 6 mnd til 11 mnd gikk Snupi litt opp og litt ned hver med, med kun 160g til sammen på de fem mnd. Vi startet "fetekur" for en mnd siden. Blanda MME pulver i grøten, siden hun ikke vil drikke noe særlig annet enn vann. Blandet olje i grøt og middager. Så nå har hun gått opp ca 900 på en mnd.

Så bare gi fett, men vær forsiktig med raske karbohydrater. Det ordner seg nok. Lykke til.

Vi har jo en lettvekter i forhold til Hans Marius, junior veide 9510 g i dag, 8 dager før 1 års dagen. Og han var 78 cm lang.

Helsesøster sa han så så sunn og frisk ut atte : )) Jeg har aldri bekymra meg for vekta for han er et mat-vrak av de sjeldne. Akkurat som sin storebror som heller ikke veide mer enn 9 1/2 kg på 1 års dagen.

Men han hadde en liten nedgang i vekt kurven siste kontroll, men tror det har sammenheng med aktivitets nivået. De er jo høyt og lavt hele tiden.

Uansett det går seg til som regel : ))

Ja, han er matvrak han vår og. Skjønner ikke hvor maten blir av. Vel vel, aktivitetsnivået er jo større så det er nok ikke unaturlig. Og ikke er han tynn heller. Så veldig urolig er jeg ikke.

Men Bobsi, hvilke olje bruker du? Synes de fleste oljene setter så dårlig smak. Kommer nok ikke til å gjøre så veldig mye, for regner med det ordner seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...