Anonym bruker Skrevet 21. desember 2006 #1 Skrevet 21. desember 2006 Hei, andre som har ahtt dette. Har stort sett klart å strekke ut leggen når krampen har kommet, men imorges så klarte jeg det ikke. Smertene var der i nærmere 10 min, er enda øm i leggen og dette er flere timer siden. Skal gå å kjøpe støttestrømper idag. Ønsker dere andre en fin julehelg
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 21. desember 2006 #2 Skrevet 21. desember 2006 Ja, ville nok kjøpt støttestrømper hvis jeg var deg, men ville nok også tatt en ekstra telefon til legen min. Det er lettere å få blodpropp når man er gravid, og dette bør behandles så kjapt som mulig... Mener ikke å skremme deg, men kan være greit å få sjekket det ordentlig. Lykke til!!
ME :) Skrevet 21. desember 2006 #3 Skrevet 21. desember 2006 Jeg var plaget med leggkramper før jeg ble gravid også, og var øm hele dagen. Etter jeg begynte på sykepleien lærte jeg litt, og det eneste som virkelig hjelper (og fort) når du først har fått krampen er å forte deg opp på gulvet å sparke i gulvet med det vonde beinet. Spark et par ganger, så gir krampen seg med en gang. Da blir du ikke øm hele dagen heller. (Er du veldig plaget, og ofte finnes det medisiner, men er jo greit å holde seg unna hvis man kan...) Lykke til
Doubichou Skrevet 21. desember 2006 #4 Skrevet 21. desember 2006 Jeg har ogsaa vaert plaget med leggkrampe, det er helt grusomt naar du vaakner rent instinktivt strekker deg litt og angrer deg saa j..... etterpaa naar krampen setter i gang! Noen ganger har jeg vaert helt stoel resten av dagen. Siden jeg tar magnesium i kosttilskudd er krampene blitt faerr og mindre 'voldelig'! Det skal vissnok hjelpe aa sette foten ned mot et kaldt gulv, men dette har jeg aldri forsoekt; synes det er ille nok aa vaakne opp med krampe om jeg i tillegg ikke skal faa kalde foetter! ;o)
Mille-k Skrevet 21. desember 2006 #5 Skrevet 21. desember 2006 Det hjelper å sparke foten i veggen eller gulvet, men sinnsykt vondt er det. Jeg har også gangsperr i evigheter etterpå.. Magnesium har ikke hjulpet meg noe særlig, får iallefall stadig vekk kramper om natten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå