Gå til innhold

Skal, skal ikke??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var på sykehuset i går på forundersøkelse. Fikk satt opp time til abort 02. januar. Har jo i utgaangspunktet bestemt meg for dette, men tvilen begynner å melde seg mer og mer. Jeg ble gravid som følge av et såkalt one night stand og bare det i seg selv er jo et dårlig utgangspunkt. Jeg har kontaktet han angående situasjonen som har oppstått, og han mener selvfølgelig at abort er den beste løsningen. Og kanskje er det det, men følelsene er ikke helt enig i det....

Fortsetter under...

åååå - vet hvordan du har det. Den der "skal - skal ikke" følelsen er så vond!

Vet egentlig ikke hva jeg kan råde deg til helle - vi mennesker er jo så forskjellige. Hadde jeg vært i din situasjon så hadde jeg tatt abort. Men nå er jeg også veldig opptatt av en stabil og trygg familie - og setter familien veldig høyt. Hadde ikke orket å leve med at barnet mitt ble til under en one-night. Men - det er meg, og det betyr ikke at du er et dårlig menneske dersom du velger å beholde.

Det viktigste av alt er at du er sikker på valget ditt før du gjør noe som helst. Tror det kan være tøfft å ta abort dersom man ikke er sikker, og mulig du kan få store problemer senere. Jeg tok selv abort, og hadde kanskje ikke de beste grunnnene for å gjøre det. (Du kan lese om det under "min foreløpige historie" lenger ned på siden her)

Om du er veldig i tvil så ville jeg snakket med Amathea. De er proffesjonelle og takler slike situasjoner ofte. Mulig de kan hjelpe deg med valget ditt.

Lykke til

Jeg syntes det er litt feil å si at man ikke orker tanken på at barnet ble til under en one-night- stand. Nå har jeg riktignok ikke vært oppi denne situasjonen, men jeg tror når barnet er født, og underveis i svangerskapet når man blir mer vant med følelsen; tror jeg neppe det spiller noen rolle. Jeg tror heller fokuset flytter seg til det mirakelet som foregår. har en venninde som var i tilsvarende situasjon, hun valgte å bære det frem. Hun elsker jo dette barnet like høyt selvom hun ikke kjente/kjenner faren så godt.

Beslutningen må du nok ta utifra egne følelser, og hva du føler du kan tilføye barnet. Jeg ønsker deg lykke til, uansett hva du velger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...