minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 21. desember 2006 #1 Skrevet 21. desember 2006 hei jenter:) jeg mistenker på det sterkeste at madelen har melke allergi. hun reagerer hvis jeg spiser, drikker noe som inneholder melk, melkefett/sukker og tørrmelk. min spm er: - hvilke symptomer fikk deres barn? - hvorfor trodde dere at det var melkeallergi? - hvordan ble dere møtt av helsevesenet? hadde blitt kjempeglad hvis noen ville svare meg! god jul
Jerry 82 Skrevet 21. desember 2006 #2 Skrevet 21. desember 2006 Gutten min var urolig, hadde masse luftsmerter og vekslet mellom forstoppelse og diare. Når vi begynnte med soyamelk ble han en helt annen. Det var helsesøster som tipset oss om denne melken, så det var litt tilfeldig at vi prøvde den. Har vært hos lege flere ganger når han har hatt mageproblem, men legen har vel aldri nevnt at det kunne være allergi.. har den oppfatningen av at en må vite selv hva som feiler ungen, er ikke så imponert over legene jeg har møtt ihvertfall!
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2006 #3 Skrevet 21. desember 2006 Jenta mi var også urolig, gråt mye, sov lite, forstoppelse, utslett, antydning til atopisk eksem. Jeg både ammet (måtte kutte alle melkeprodukter) og gitt mme-måtte bytte til Nutramigen som jeg fikk etter 5 mnd. på blå resept. Nå er hun en blid og fornøyd jente, jeg stresser ikke for å provosere melk igjen, venter til hun blir 1 år gammel eller noe.
børdi Skrevet 21. desember 2006 #4 Skrevet 21. desember 2006 urolig, skrek mye, kronisk slimete diare, masse gulp(vanvittig masse) sov nesten ikke, sovnet fint , men våknet etter noen timer og skrek. (de får gjerne magesmerter når de ligger)
-Petrine- Skrevet 21. desember 2006 #5 Skrevet 21. desember 2006 J fikk blodig, grønn og slimete avføring da jeg drakk melk. Kunna ha opptil 10 bleieskift hver dag. Hun gulpet helt ekstreme mengder og var ikke fornøyd. Da hun ble provosert for melk ved 6 mnd alder kastet hun voldsomt opp og fikk utslett. Jeg leste om melkeallergi i "mamma for første gang" og funderte på om det kunne være kumelkproteinallergi. Var først hos helsesøster som syns vi burde bestille time hos lege. Legen henviste oss videre til barnepol. Der ble hun testet, både prikktest og rast. Hun hadde både melk og eggallergi. Har blitt møtt på en positiv måte av helsevesenet, har kanskje noe med at jeg jobber med allergiproblematikk til vanlig.
minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 21. desember 2006 tusen takk for svar, minner mye om madelen. jeg blir snart tullette av humøret hennes... stort sett misfornøyd siden hun har vondt i magen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå