Gå til innhold

Noen som pleier å ha noe tullet sammen i hodeenden i senga til babyen, sånn at det blir "trangere"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her sliter vi, som nevnt i et annet innlegg, med søvn. Nå har minsten fått litt feber, er litt snørrete, og jeg ville ikke at han skulle sove ut i 6 minus. Prøvde å legge han i senga uten babysafen, veldig urolig. Tenkte vi skulle prøve å venne han av med den og da er jeg mest komfortabel på dagtid. Han roer seg hvis jeg holder rundt han, føler seg mer innpakket og trygg da tror jeg. Liker seg godt i vogna, blir jo samme sak. Begynte å tenke på hvordan jeg kunne gjøre senga litt lunere og "mindre". Har den fine ammeputa mi som jeg har brukt kanskje 2 ganger. Det er sånne små kuler i den, så den er ganske fast. La den oppe i hodeenden. Etter smokken et par ganger, så sover han nå søtt. Er liksom litt redd for at han kan bli liggende og puste inn i den eller noe...kanskje litt tullete men... Noen som gjør noe lignende?

Skrevet

Har egentlig samme spm selv, men jeg har lagt et sammenrulla helseteppe øverst, litt rundt hodet. Tenker at det puster litt. Men er usikker på hvor tett inntil hodet det bør være?

Jeg ser tassen kaver seg inn i hjørnet av vugga, så han vil nok gjerne ha noe inntil hodet.

Skrevet

Det er godt for barna å ha noe å ligge inntil. Jeg har et sammenrullet helseteppe under skinnet i sengen hennes så hun har et godt og lunt rede. Når jeg legger henne ned på ryggen for å sove, ender jeg med å snu henne på siden, dra dynen/teppet godt over henne og så putter jeg det under skinnet slik at hun ligger lunt. Da sovner hun som regel.

Skrevet

Gutten min sover også mye bedre hvis han får ha det litt lunt og trygt rundt kroppen sin. Vi har kjøpt et soveskinn fra nøstebarn som vi bretter litt opp langs kantene av vugga hans. Han elsker å legge ansiktet mot det, særlig hvis vi lager en liten bulk langs kanten som stikker litt ut. Ellers legger jeg ofte en helt tynn gasklut ved siden av ham, den tar han ofte og legger over ansiktet. Jeg tror at de små ofte liker å ha noe mot ansiktet, kanskje fordi det minner om puppen,. Men så må man jo alltid vurdere om det er trygt. Med hensyn til krybbedød er det jo viktig at ungen har det åpent rundt hodet, og ikke for varmt. Gutten vår er fire måneder og sover fortsatt på stua om dagen og ved siden av senga mi om natten, så jeg kan hele tiden følge med ham. Han liker også å dra pleddet han har over seg opp ved siden av kinnet, men dette er et hjemmestrikka pledd med store masker, så det kommer masse luft gjennom.

Skrevet

jeg har kjøpt en dyne i str 100x140 cm. denne har jeg bundet fast i hode enden av barnesenga. den er såpass fast at han ikke kan dra den ut på noen måte. han må alltid ha noe oppi nesa når han skal sove. om han snur seg ene eller andre veien så borer han alltid nesa opp i denne dyna!!

Skrevet

Det med dyna var kanskje lurere. Det kan jeg jo prøve, evt helseteppe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...