Anonym bruker Skrevet 21. desember 2006 #1 Skrevet 21. desember 2006 Satt bare å grein og grein i sta.. akkurat nå er formen fin, men vet liksom aldri når tårene kommer tilbake.. Er nybakt stolt mor til ei på 3 mnd og en på 1 år. Ungene er utrolig snille, men nå har det bare blitt litt mye for meg... vi har likosm endel prosjekter vedsiden av barna, bl.a. oppussing av hus..... hva skal jeg gjøre for å takle dette et par dager til? vI HAR null familie i nærheten, jeg må ha noen terapautiske råd rett og slett..
Babykilo Skrevet 21. desember 2006 #2 Skrevet 21. desember 2006 Jeg hadde det sånn de første månedene (ca 5) med min gutt, det har blitt bedre nå, selv om jeg kan være ganske trøtt pga våkenperioder på natta etc. Og jeg hadde bare en unge! Tenk så mye du har å tenke på og lite til deg selv. Jeg tror det aller viktigste er søvn! I hvert fall for meg. Lite søvn er drepen, man kan bli helt psykotisk. Ellers trenger du litt alenetid. Prøv om du kan få til det helst hver dag. Behøver ikke være så lenge, kanskje bare en liten luftetur ut mens gubben tar ungene en halvtime. Det er masse hormoner og sånn etter en fødsel og det er vanlig å bli deprimert, så det kommer jo på toppen av alt. Ring noen du stoler på og kan prate med og prat. Gå ut litt, legg alt som ikke er veldig viktig til side. Ellers må jeg bare si lykke til. Man klarer det meste. :-) Juleklem.
Da HarViTreUnger Skrevet 21. desember 2006 #3 Skrevet 21. desember 2006 Skjønner godt at du er sliten med to små barn og mange baller i luften. Stemmer i at du bør ta deg en liten tur ut hver dag. Og kanskje det blir tid til en times lur nhver dag nå i julehelgen. Etterhvert kan det kanskje være en ide å pumpe melk og komme deg ut litt lengere perioder av gangen. På sikt ville jeg anbefale deg at du skaffet deg barnehage eller dagmamma til det eldste barnet (kanskje 50% holder) slik at det ikke blir for mye for deg. Det er ingen vits i å tyne deg selv med å ha begge hjemme dersom du synes at det blir for slitsomt - da får ikke du og ungene så stor glede av hverandre. Måtte selv skaffe dagmamma til eldstejenta for et par måneder siden - fant da ut at nok var nok. For min del synes jeg at mitt dårlige hunmør gikk utover henne. Hun "svarte" naturlig nok med trass og å la sin egen frustrasjon gå utover lillebror. Ble tilslutt en ond sirkel som nå er brudt. Hun trives hos dagmamma og jeg elsker å hente henne. Og så å leke til hun skal legge seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå