Gå til innhold

Atopisk eksem i ansiktet, dumt å sove på lammeskinnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tror dere mammaer? Leste et sted at ullfibre kan forverre plagene.... men lillegutt er såååå glad i skinnet sitt da.

Er så usikker, vi smører og smører men han blir ikke noe bedre. Gir han antihistaminer også uten særlig effekt. Han er 10 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkar gutten din! Har selv hatt atopisk eksem siden jeg var 4 mnd.... På meg forverres eksemet av varme. Tror det er greit med skinnet, men ha det kjølig i rommet.

Få henvisning til hudlege hvis du ikke allerede har vært der.

Lykke til:)

Skrevet

Har ikke vært hos hudlege ennå. Ble sendt fra fastlegen til barneavd, på ullevål. De så på han og tok allergiprøver. Har ikke fått svar på prøvene ennå. De anbefalte å smøre fem gr omdagen med Apo Base. Har prøvd dette i tre dager nå uten særlig hell...... Hadde dere prøvd med hydrokortison? som du får kjøpt på apoteket?

Skrevet

hei!

vi var på helsest. i dag, og oppdaget at snuppa hadde fått masse røtt utslett i bakhodet, hadde litt i går også. Det var en lege der som kikket på det, og han sa at det kunne muligens være atopisk eksem, han anbefalte oss og prøve uten lammeskinn i noen dager for å se om det hadde sammenheng...så du kan jo ta det bort et par netter å se om det roer seg.

Snuppa her er 5mnd, og hun har ikke hatt noen antydninger til eksem før...så vi vet ikke enda om det er der.

Skrevet

Gutten vår fikk eksem/utslett i ansiktet da han var ca 2 mnd. Var hos legen med han, og hun anbefalte å få det bort med en mild hydrokortisnkrem. Vi gjorde dette, og det ble mye bedre med en gang. Gikk helt bort etter noen dager. Etter det har vi forebygget med fet krem (bl.a. Apo Base).

Gutten vår er 2 år nå, og har barneeksem under haka og på halsen. Vi kan ikke bruke noe ulltøy på han, da blir han værre. Men lammeskinn vet jeg ikke om han tåler, det stikker jo ikke slik som f.eks. ullgenser.

Hvis gutten deres ikke blir værre av å ligge på skinnet, tror jeg ikke det er noe fare.

Skrevet

sønnen vår får eksem i ansiktet, men har funnet ut (uten at legen har testet han) at han reagerer når jeg spiser egg, fisk og nøtter... så han skal til barnelege nå for å få det bekreftet.

Så tenk over hva du spiser, han er helt fin ¨år jeg kutter disse matvarene.

Kjøp Mildison 0,1 % på apoteket. Hjelper utrolig bra for oss iallefall. Smør morgen og kveld i 10 dager, så bare kveld i 10 dager - så skal du ha pause hvor du evt kan bruke annen krem. vi bruker aderma x-omega.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...