Gå til innhold

Plagsomme mensmurringer i uke 33

Anbefalte innlegg

Skrevet

33+2 idag og igår merket jeg at det begynte å murre i korsryggen. Våknet opp inatt av at det var ubehagelig. Har sånn "mensen-er-rett-rundt-hjørnet" følelse, litt øm og uggen og murringer i korsryggen.

Er dette normalt eller? Gjør jo ikke vondt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk også slike plutselige mensmurringer, sammen med hyppige kynnere, i uke 34+3. Jeg ringte føden, og de ville at jeg skulle komme inn til en sjekk, og jammen hadde det fått fart på saker og ting. Livmorhalsen var forkortet og begynt å åpnes (noe den ikke skal så tidlig). Jeg ble sykemeldt pga truende prematur fødsel, og fikk beskjed om å ta livet helt med ro.

Nå har vi kommet helt til 38+4, så det hjelper å ta det med ro tydeligvis.

Vil selvsagt ikke skremme deg, men bare opplyse om at slike mensmurringer kan gjøre mye med modningen slik at man kan ende opp med å føde for tidlig.

Skrevet

OI!! Jo, men det er bra du sier ifra. Jeg må se det an og hvis det blir verre kanskje jeg burde ta en telefon.. Jeg har iallefall ikke noe mer kynnere enn ellers, tror jeg..

Skrevet

Jeg fikk mensmurringer i uke 31 og gikk med dette mer eller mindre resten av svangerskapet, men jeg fødte ikke før en uke etter termin.

Men det er greit å få sjekket det ut, kan jo være modning.

Jordmoren min sendte meg på ultralyd, men alt var rolig og fint heldigvis, men fikk beskjed om å ta det litt med ro fremover.

Greit å få sjekket det ut, selv om det forhåpentligvis ikke er noe.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...