Babykilo Skrevet 21. desember 2006 #1 Skrevet 21. desember 2006 Sikkert vanlig, men... Kan noen si hva de tror? Usikker førstegangs som suger til seg alt folk sier... ;-) Gutten blir 7 mnd 1,januar. Han ruller ikke noen veier, men ligger på sidene og leker. Vil heller ligge på ryggen enn magen, men kan gjøre det en liten stund. Kort tid på strake armer. Kan da snurre seg rundt i sirkel (sakte, men sikkert) men ingen aking. Sitter i fanget og står strak når jeg holder ham, men sitter slett ikke selv. Er blid og glad, vil aller helst være i fanget. Babler og prater som bare det.Sover dårlig...
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2006 #2 Skrevet 21. desember 2006 Han høres helt normal ut syns jeg.Veldig lik min gutt.Gutta er jo ofte litt senere enn jentene.Men ikke sammenlign for mye med andre.Han gjør det i sitt eget tempo
Babykilo Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 21. desember 2006 Takk for beroligende svar. Er nok noe med det at de som skriver her inne har "kjappe" barn, kanskje. :-)
Hoppetussa Skrevet 21. desember 2006 #4 Skrevet 21. desember 2006 Nyttårsbarn?? :-) Kusina til Ingrid osm er 7 mnd ruller heller ikke, klarer nesten ikke stå på strake armer, og har nettopp lært å snurre rundt i sirkel. Skjønner deg godt jeg, snuppa mi er 5 mnd, og jeg begynner å bli litt utålmodig på denne rullinga. Rulller seg til siden hvis hun føler for det, men hun gidder ikke så mye! På den annen side gjør hun mye annet som "etter boka" kommer etter rulling, åler seg et par cm, var tidlig ute med å "snakke", og jeg er sikker på at gutten din ligger foran på andre områder. De tar det i sitt tempo. Hvis ikke vår trøst hjelper, spør på hs og du kommer til å få til svar at det er helt normalt.
m-mamma Skrevet 21. desember 2006 #5 Skrevet 21. desember 2006 Har inntrykk av at noen babyer utvikler seg litt i etapper. Gutten vår har liksom "plutselig" lært seg noe. Men ta en telefon til HS, spør om du evt kan få en time med fysioterapeuten. Hun/han kan utelukke om det evt er en skjevhet i nakken eller lignende (helt ufarlig altså). Hun/han kan også gi gode råd om hvordan man best kan stimulere til riktig aktivitet. Jeg er mest tilhenger av at babyene skal få holde på i eget tempo jeg da, men greit å sjekke med fagpersoner dersom man blir usikker av det. Kos deg med gutten din! Han blir sikkert en liten pratmaker. Søvnproblemer vet jeg alt om, så der har jeg dessverre ikke noen råd. Klem til deg
Hoppetussa Skrevet 21. desember 2006 #6 Skrevet 21. desember 2006 Ja, det tror jeg også, her får en inntrykk av at 90 % av alle barn er kjapt ute.. Hehe!
Babykilo Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #7 Skrevet 21. desember 2006 Takk for det. Vi var hos fysio for noen måneder siden pga at han var litt skakk, men fikk beskjed om at det ikke var noe vi måtte gjøre noe med og det har retta seg. Jo han prater og roper fælt. Litt frustrert fordi han er så stasjonær. :-) God jul til alle!
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2006 #8 Skrevet 21. desember 2006 Ikke stress med det! Det kommer når det kommer! Har aldri sett noen som stagnerte i utviklingen og som viksen fremdeles øver på å snu seg, he he! Her var det super rolig og plutselig ble det kjempetravelt. Gjett om jeg savner den rolige tiden da!
Fødemaskinen Skrevet 21. desember 2006 #9 Skrevet 21. desember 2006 Ikke for å uroe deg, men vet at sen motorisk utvikling, dårlig nattesøvn og ikke ville ligge på magen kan være symtomer på kiss. (nakkeleddsindusert symmetriforstyrelse) Kjenner en som synes babyen hang litt etter i utvikling, han krabbet sent. Dro til manuell terapeut, dagen etter behandling krabbet barnet. Også barnet mitt har kiss, men helsesøster ante ikke en dritt om det, er såpass nytt i norge. Må derfor spre budskapet. Vil ikke skremme, det du beskriver kan være normalt også!! Sjekk ut hjemmesiden, om du ikke allerede har gjort det: http://Kiss-kidd.com
callmebecka Skrevet 21. desember 2006 #10 Skrevet 21. desember 2006 Hei. Jenta vår er 7 1/2 mnd, og har ligget etter i utviklinga fordi hun var skakk, hadde en låsning i nakken som gjorde at hun ikke ville ligge på magen mer enn et par minutter om gangen, men var stiv i bena, satt godt på fanget og skravlet i vei. Vi gikk til fysio, og hun har KISS syndrom (kjennetegnes ved at de ligger som en banan, har tydelig favoritt side, misliker å ligge på magen mm.) og fikk noen øvelser vi skulle gjøre med henne daglig, for å stabilisere og løse opp, samt vise henne hvordan hun skulle kunne snurre rundt i alle retninger. Det tok bare to behandlinger før jenta vår var forandret! Nå ligger hun ikke etter og storkoser seg i lange perioder alene på gulvet(deilig!!!). Det er ikke alle fysioterapeuter som kjenner til KISS like godt, ta en titt på hjemmesiden www.kiss-kidd.no hvis du tror det klan være noe. Og husk, KISS er ufarlig og ikke kronisk! Kanskje trenger gutten din bare litt hjelp i starten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå