Gå til innhold

Ny twilight 21/12-06

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Tjoho! Jammen første gang Gullemor starter en Twilight-tråd! :o) Ha en fin førjulsdag, alle sammen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sponge: Og, jammen klarte jeg det!! ;o)

Skrevet

Har akkurat lest innlegget ditt fra i går kveld og sier det igjen - håper dagen i dag blir bedre. Nå er det ikke lenge til gulle-julaften!

Skrevet

Takk for det! Føler meg bedre i dag; det var godt å få så fine tilbakemeldinger... Humøret steg betraktelig, noe som også syns godt på tråden! :o)

Nå må jeg hive i meg et par skiver, kaste meg i dusjen og deretter slenge meg i bilen og rase avgårde til jordmor. Ting går, som dere ser, for seg her i Gulleheimen! :o)

Ha en flott dag, alle twilightere!

Skrevet

Du også, lykke til hos JM og med bil og alt:)

Skrevet

Takk! Oppdatering ang. bilen: Den er nå i orden; Gullefar har mekket til den store gullmedaljen (bra ordspill?? eh!) og i morgen skal den på EU-kontroll. Håper for all del at den går i gjennom og at alt er ok, for NÅ ER DET JUL og jeg orker ikke å tenke noe mer på den &%¤#/(/&/(&!!! bilen! :o) Så det så!

Skrevet

God morgen! Her er nettopp mannen og barnet avgårde til barnehage og jobb. Lang og koselig førjulsmorgen ( sov helt til kl 6 idag!), men godt å ha huset for seg selv nå :) Har som vanlig store planer om alt jeg skal få gjort, og så får vi se hva en twilighttorsdag har å by på her i gravidezonen.

Skrevet

hehe - jeg har i dag og i morgen igjen på jobb, og så er det FERIE! Deretter går jeg etter planen rett over i permisjon, men må ringe TK i dag - har jo ikke fått noe svar fra dem ennå? Hm... Burde jeg ikke fått det? Sendte da inn skjema i god tid?

Gubben kommer etter planen hjem i dag, så nå skal førjulsfreden senke seg, tenkte jeg. Vaske noen gulv (de jeg ikke tok i går fordi jeg prioriterte kvalitetstid på sofaen:)) og ta kjapt over badet - det får virkelig holde. Så skal det julepyntes etterhvert, LT og jeg skal bake litt til og så er det JUL!!!!!!!

Skrevet

Godformiddag :o) Nettopp våknet jeg....gjesp...etter en søvnløs natt, så har jeg sovet godt i noen timer nå. Hadde så vonde kynnere/rier (nå vet jeg jammen ikke hva som er hva lengre), men de fantes ikke regelmessige, og nå er det stille og rolig igjen. Jammen rart at kroppen begynner å gjøre seg klar til fødsel, nå er vi snart mødre og tobarnsmødre jenter :o) Bare en siste lille innspurt igjen!

Gullemor: Håper dagen i dag blir bedre, og at jordmorkontrollen gikk bare fint. Du får komme med oppdatering!

Rahi: Du virker utrolig driftig, du gjør så mye til tross for lite søvn på nettern - jeg er imponert! Har absolutt ingen planer i dag jeg....

Sponge: Så deilig å få mannen hjem i dag, snart jul og snart permisjon - kan det bli bedre :o)

Nå er det frokost og lokalavis her, samt å titte ut på et bedrøvelig julevær! All snøen forsvant i løpet av gårdagen...sukk...men jul blir det nok likevel :o)

Skrevet

Stinemor: God morgen, godt du fikk sove skikkelig noen timer i alle fall! Det kan du trenge etter all spenningen i går:) Nå har jeg sett noen værvarsler som lover oss sludd i alle fall lillejulaften og julaften, det _ser_ jo ut som hvit jul i alle fall? Vi krysser fingrene, det er for begredelig med dette gråværet her... Kan jo ikke lage sølelykter ute, liksom?

Skrevet

Sludd høres jo helt supert ut :o) hehe...best å ikke ha for høye krav nå! Det er skikkelig ruskevær ute, så på nyhetene at flere fergeforbindelser var innstilte fra Bodø. Godt å kunne holde seg mest mulig inne ihvertfall.

Skrevet

Har liksom ikke skjønt dette med twilight tråd jeg.. he,he:)

Noen som kan forklare meg???

Skrevet

Vi bare skravler, vi:) Navnet kommer av at noen av våre "stiftere" flyttet fra 2. til 3. trimester og fikk litt angst av alt pratet om slimpropper og stripping osv. De innførte da betegnelsen "Twilight Zone" om det som kanskje burde vært mellom 2. termin og "fødeklar".

Litt klarere nå? Mye hyggelige folk her inne:)

Skrevet

Ja, jeg bare krysser fingrene for at hurtigbåten går så gubben slipper å kjøre hjem i kveld - det er en lang tur over fjellet i skitværet. Nå ser det jo ut som at jeg slipper å kjøre en motsatt vei i ambulanse om en mnd tid, *feire*:)

Skrevet

God formiddag alle sammen!;-)

Ingen tegn til fødsel her i dag heller, og kanskje er det like greit med en skikkelig forkjøla 3åring i hus. Ja, ja, har iallefall fått hjem gubben nå, så hun kan jo komme når det passer henne, sambo tror julaften......termin 26...

Skrudde sammen stellebord og vogn i går, nå skal bare de små klærne strykes, så er jeg klar;-)

Skrevet

Mange som er småklare for å få julaften, gitt? Godt å få puslet litt med den forkjølte snart-storesøsteren, da, kanskje?

Selv tok jeg meg i å sitte og skrive handleliste i hodet, vil helst unngå butikker de neste par dagene... Hva spiser dere til jul, forresten? Her blir det kalkun 1. juledag, men er litt usikker på selve julaften gitt...

Skrevet

Spennende tid for deg liten2, kan jo skje når som helst nå :o)

Sponge: her blir det pinnekjøtt julaften, gleder meg sånn :o) Når vi har feiret hos foreldrene mine har det vært ribbe og pinnekjøtt annenhvert år, fordi vi ikke er enige om hva som er best. Men nå er det jeg som bestemmer :o) Så heretter blir det pinnekjøtt hvert år!

Så forresten så fin julefilm i går, har sett den flere ganger før, men syns den er så søt! Så anbefaler på det varmeste "Love actually" :o)

Skrevet

Å, ja, den er søt... Skal se "a nightmare before Christmas" i kveld, tenkte jeg, men må vel vente til min lille sønn er i seng så han ikke blir redd for nissen allerede nå:)

Skrevet

Her blir det pinnekjøtt hos svigers på julaften. Ellers må jeg bare ha svineribbe med sprøstekt svor en eller annen gang i løpet av jula. Er veldog glad i fisk også, så helt fersk torsk er også snadder.Kalkun har jeg aldri vent meg helt til. Synes det blir litt tørt, men det er sikkert et egen kunst å få den bra og ha rettet tilbehøret tenker jeg.

Når det gjelder søvn og driftighet - må det tilføyes at jeg har en uunnværlig formiddagsblund hver dag..

Skrevet

Den blunden står på min plan for de neste par ukene, ja. Den duppen jeg haddde 19-21 i går var bare helt vidunderlig, hvorfor har jeg ikke gjort det til en vane for lenge siden???? Har jo ikke tenkt på at så høygravid som jeg er nå ville den nok ikke ødelegge hele natten som den ellers hadde gjort...

Skrevet

Åja....den filmen har jeg også liggende en plass, kanskje jeg skal se den i dag? Jeg og lillebroren min har spleiset på masse julefilmer, så har vi noen hver og bytter hvert år. Koselig å se samme tradisjonelle filmene igjen og igjen :o)

Skrevet

hei hei og god formiddag jenter..

flere som kjenner julestresset på kroppen eller???

offameg er litt småsliten av handlingen da..men men det er snart over..

Hos oss er det pinnekjøtt på julaften---

får svigerfar og kona hans på julaften...de pleier å ha ribbe...men det er vi som bestemmer heldigvis, er ikke noe ribbefan liksom...fett og fælt..men jeg må jo ha det en av de andre dagene da..er jo jul trossalt.

Spiser medisterkakene og alt det andre bare jeg så er det greit..hihi--

jeg støvsugde igår da selvom jeg ikke får lov av fysioterapeuten...hmm.jaja....................................

under støvsugingen ble jeg pluttselig rimelig våt mellom bena..trodde reint at vannet begynte å gå for så mye kom det...men det var bare hvitt...så da måtte jeg skifte bukse og truse..ekkelt syntes jeg da...

får det litt til og fra enda...lurer på om det er lurt å ta det opp med legen imorgen...men samtidig føler jeg at det sikkert bare er masse utflod..kanke gjøre noe med det liksom...

jaja..det er sååå sinnsykt mange kynnere om dagen..flere som har to-tre do besøk iløpet av natta nå eller??

Skrevet

Skal hilse fra ka-ping, hun er på julegaveshopping etter JM-besøk, det er derfor hun har sviktet oss i dag. Ingen fødsel på gang i dag, altså, men hun er meget fornøyd! Det viste seg å være en annen JM (ikke den hardhendte), og hun sitter igjen med en skikkelig god magefølelse for fødsel og barsel og alt:)

Skrevet

Det er godt å høre ja...håper alt ordner seg til det beste for Ka-ping da...

jaja..dere får ha en fin dag videre......

snakkes vel senere tenker jeg..hade bra alle sammen..har en del å ordne.........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...