Gå til innhold

Ang det å sitte selv... Noen som kan noe om barnerygger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er vel ikke den eneste som sliter med å holde jenta mi nede, dvs. ikke sitte før hun kan sitte uten støtte. Har en del spørsmål i forhold til dette:

Snuppa er 5 mnd og klarer å reise seg opp når jeg ligger halvveis på ryggen i sofaen, sånn ca 45 grader opp i sofaen. Hun sitter av seg selv hvis hun får holde meg i pekefingeren, hun støtter seg altså ikke hovedsakelig på meg. Går det greit å la henne sitte?

Hvis ikke trenger jeg tips til å avlede henne til å IKKE sitte... noen som har noen "knep"?

Jeg lar henne også lene seg forover mot sofabordet, sånn at hun kan ta på leker osm ligger der. Tenker at det ikke er så belastende for ryggen hennes, det blir jo "halvt" ligging på magen?

Skrevet

Tror nok det går helt fint jeg.Gutten min har akkurat begynt å sette seg oppp selv så nå setter jeg han på gulvet når jeg skal gjøre noe.Når han ikke kunne sette seg opp selv la jeg han på gulvet

Skrevet

La henne sitte.

Vi har hatt fysioterapaut på snuppa vår, og han sa at så lenge hun klarte å holde seg sittende på egen hånd, så var det bare å la henne sitte, om hun ville det.

Skrevet

Ja, jeg tenker at når hun klarer å sette seg opp selv, og med så liten støtte(kun balanse for å ikke falle til siden), så kan det da ikke være så farlig. Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...