Gå til innhold

Sånn som tiden går...

Anbefalte innlegg

14 dager igjen til termin... Nøyaktig 2 uker... Må bare si at tiden flyr noe enormt. Ifølge "praksis" kan jo babyen komme når som helst fra nå av og de neste 4 ukene. Det er helt utrolig å tenke på at lillesøster faktisk er hos oss iløpet av 4 korte uker.

Skal på sykehuset på ekstra ultralyd i dag kl 2 pga at sf-målet har flatet veldig ut. Sannsynligvis er det nok bare jenta vår som har sklidd nedover, for hun presser veldig mye og veldig langt ned, men har en liten uro fordi. Er redd for at de skal se noe som ikke er som det skal være, men det går nok bra tenker jeg. Men likevel.... Aller mest frykter jeg beskjeden om at "du må bli her til observasjon gjennom julen" - det er uaktuelt det.

Håper jeg får en folkelig jordmor... Er det bare meg eller er det en tendens at man får hyggelige jordmødre når man er inne til ordinær ultralyd, men med en gang det er noe ekstra så møter man avdelingens "monster"?

Nå skal jeg og lillegutt spise frokost og så skal jeg gå å stryke nissegardinene mine :)

Ha en fin dag alle sammen

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7525719-s%C3%A5nn-som-tiden-g%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal på "damedag" med tanta mi, lillesøs og datteren min :) Jeg skal på jm-kontroll, og så skal vi kjøpe et par julegaver. Spørs om jeg holder stort lenger enn et par timer... men vi skal prøve å kose oss likevel!

Kommer innom med oppdatering etter jm-kontroll!

Ha en fin dag, alle januarjenter :)

Hehe! Er så enig med den der monster-jordmor-beskrivelsen din! På ordinær UL hadde vi en kjempesøt, ung jordmor som forklarte nøye og kikket lenge og vel på lillegutt. På de ekstra UL'ene jeg har hatt den siste uka pga mistanke om svangerskapsforgiftning, har de vært pottesure! Lurer på om de synes alle oss høygravide er håpløse, paranoide og overengstelige?

I mitt tilfelle var det jordmor og lege som insisterte på å henvise meg videre til Ullevål, og absolutt ikke jeg. Jeg fikk nesten inntrykk av at jordmødrene der trodde jeg har grått meg til å komme dit til sjekk!! Herregud.. menmen, heldigvis var alt greit for meg, så jeg slapp å feire jul på sykehuset.

Lykke til, og håper alt går bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...