mona_k og lille brage;) Skrevet 21. desember 2006 #1 Skrevet 21. desember 2006 til dere som har ammet før.. brukte dere pumpe ? isåfall hva pumpe syns dere var best ? håper på svar fra dere =) masse juleklemmer
selfangerkjerringa Skrevet 21. desember 2006 #2 Skrevet 21. desember 2006 Hei! Da melka først kom etter forrige fødsel, kom det så utrolig mye at lillejenta ikke greide å ta unna alt. For å lette på melkesprengen og unngå brystbetennelse pumpet jeg. Siden jeg av div. årsaker ikke kan bruke elektrisk pumpe, brukte jeg en manuell fra Avent. Brukte litt tid på å lære meg teknikken, men når jeg først fikk teket på det så gikk det kjempebra
SpongeBob Skrevet 21. desember 2006 #3 Skrevet 21. desember 2006 Alle har forskjellig erfaring virker det som, selv prøvde jeg elektrisk fra Medela og manuell fra Avent - begge fungerte i og for seg, men både jeg og gubben ble jo sprø av lyden på den elektriske. Fjøs, o'hoi! Svigerinnen min brukte samme, og broren min påstår han fortsatt hører pumpa i bakgrunnen når han ser "Friends":) Så anbefaler deg å prøve litt forskjellig, du kan ofte leie på helsestasjonen osv.
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 21. desember 2006 #4 Skrevet 21. desember 2006 Jeg brukte også både Avent og Medela sin mini electric. Brukte den elektriske mest, for er plaget av dårlige håndledd og ble rett og slett sliten (fikk vondt i hånden) av Avent sin. Brukte å gå inn på et annet rom når jeg skulle pumpe - spesielt om natten, for den bråkte en del, som SpongeBob sier... Tror det er helt individuelt hvor mye folk pumper, men jeg hadde maaassse melk i begynnelsen og pumpet derfor en god del. Kjekt å ha i fryseren når vi ville ha barnevakt. Brukte forresten slike poser til oppbevaring av melken, og synes de fungerte kjempebra + at de ikke tok så mye plass i vår lille fryser: http://www.mothersbliss.co.uk/shopping/storagebags.asp
samboer87 Skrevet 21. desember 2006 #5 Skrevet 21. desember 2006 Bra dere med er faring svarer:=) takk! svigermor driver å maser om den der pumpingen..med mine hormoner blir jeg lettere irritert men er nok noe i det:P men hva mener dere om mating med skje eller flaske?sånn når dere skal ha barnevakt lissom..har jo lest mye om at det ikke er bra at den lille begynner med flaske men vet ikke helt hvordan jeg skal få sagt det til svigermor siden det virker som om hun er helt bestemt på å bruke flaske....
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 21. desember 2006 #6 Skrevet 21. desember 2006 Dersom ammingen går greit skal det ikke være noe i veien for å prøve med flaske, og de anbefaler gjerne at man gjør det før babyen er 4 uker gammel, for ellers er det ikke sikkert den tar flaske noensinne. Vi prøvde med flaske da førstemann kun var noen uker gammel og det fungerte kjempefint. Han tok flasken kjapt og ammingen fungerte også bra videre... veldig deilig å kunne ha barnevakt en gang i blant og mating med skje hadde tatt aaalt for lang tid, så ville da heller brukt sprøyte eller kopp.
Gjest Skrevet 21. desember 2006 #7 Skrevet 21. desember 2006 Hvis svigermor skal passa bebyen over et så langt tidsrom at den må ha mat, må hun jo bruke flaske. Aldri hørt noen som mater en nyfødt med kopp eller skje... Men har hørt om mange som kombinerer pupp og flaske og det går helt fint. Men som noen sa har, ikke vent for lenge med å introdusere flasken, for da vil kanskje babyen nekte. Det gjorde mine to, de var vel 3-4 mnd da jeg forsøkte. Ble en hel kamp og mange tårer av d gitt :/ Ikke moro. Kommer til å bruke flaske innimellom så snart den lille tar puppen greit denne gangen, for det er deilig å kunne dra på butikken uten angst for at nurket skal bli sulten igjen, og ikke ha tilgang til mat... Brukte Avent pumpe jeg, funket helt fint:) Fikk sånn Oxytocin nesespray hos legen min til å få igang utdrivingsrefleksen når jeg pumpa, veldig lurt.
SpongeBob Skrevet 21. desember 2006 #8 Skrevet 21. desember 2006 Brukte både kopp, skje og faktisk sprøyte (uten nål, da...) i begynnelsen for å få utpumpet melk i sønnen min, flaske tok han ikke før han begynte i bhg da han var 10 mnd og fikk en flaske mme midt på dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå