blond Skrevet 20. desember 2006 #1 Skrevet 20. desember 2006 for eksempel hvis noen har malt seg i ansiktet, bruker masker eller løsskjegg. Han blir livredd og er vanskelig å roe ned igjen. Får helt vondt av han! Flere som har det slik med barnet sitt? MIn gutt blir 2 i slutten av februar.
Yvonnemor Skrevet 20. desember 2006 #2 Skrevet 20. desember 2006 Hei Jenta vår blir også 2 i slutten av februar og er redd nisser (da alt fra store utkledde mennesker til små nisse-dukker). Det skal sies at hun er av den litt forsiktige og skeptiske typen, men uansett er det litt slitsomt. Tror nok møtet med julenissen på julaften kan bli et sant lite mareritt. Vet ikke hva man skal gjøre, det går vel over etter hvert... Lykke til og god jul!
Northernlights Skrevet 21. desember 2006 #3 Skrevet 21. desember 2006 Eldstemann var sånn. Husker svigerforeldrene mine hadde ei maske av ei dame i et skap...hjelpes min så redd han var for den... Han var 2 år da jeg fant ut at den gjorde han livendes redd, så det er nok en tander alder...
Monstermamma Skrevet 21. desember 2006 #4 Skrevet 21. desember 2006 Størstejenta mi har vært redd for alle som har kledd seg ut helt til nå nylig, hun er 5 år. Har en teori om at hun ble skremt av Halloween-besøk i 2års-alderen, men er ikke sikker. Husker iallefall at hun reagerte akkurat som sønnen din da hun så pappa i Elvis-kostyme da hun var 2,5 år.
imsdal med julesmak Skrevet 21. desember 2006 #6 Skrevet 21. desember 2006 Er mange barn som er redd nissen osv. Det som er veldig viktig er å ikke tvinge de til å f.eks. hilse, gi klem osv. De skal ikke måtte selv gå bort å hente pakke etc. hvis de ikke har lyst. Tror det beste er hvis de får sitte på ett trygt og godt fang og se nissen på avstand, hvis man må ha nisse. Er jo ikke vits i å gi de mareritt om natta hvis man ikke må ) Hvis de ikke blir ytterligere skremt går det sikkert over når de får bedre kjennskap til hva fantasi og hvirkelighet er og hvordan de skal forholde seg til deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå