Gå til innhold

Fadderbarn og julegaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid gitt julegave til mine faddere, og fått igjen, tror vi gjorde det til jeg var ca 20 år.

Mine 2 barn gir julegaver til sine faddere ( vi som kjøper selvfølgelig siden de er små ), og får julegave tilbake av de.

Men så til det jeg lurer på :

- vi er faddere på flere barn selv, og de gir ikke gaver tilbake. Jeg synes det er litt merkelig, siden ikke jeg er vant med det fra den plassen jeg kommer fra, og kanskje det er skikken her på plassen vi bor nå, mulig jeg er rar som tenker sånn, men føler liksom at det er litt rart å bare gi fra seg gaver sånn og ikke få igjen.

Er det virkelig dette som er skikken nå for tida, eller er det bare her vi bor det er sånn?

Kjenner folk her inne, så anonym nå..

Skrevet

Jeg tror nok dette er litt opp til hver enkelt. Jeg er fadder for to barn utenfor familien og de gir jeg gave til. Nå gir jeg gave til søskene deres også, men det er jo noe spesielt med fadderbarn alikevel (Det er jo barn til veldig gode venner som jeg hadde gitt til uansett). Jeg får ikke noe tilbake. Det har jeg heller aldri forventet. Tror faktisk ikke det er så vanlig. Fra niesen min som jeg også er fadder til blir det gave, men det er nok mer som tante enn fadder.

Skulle jeg fått gave fra mine fadderbarn hadde jeg i hvert fall ikke forventet at det skulle vært noe som var kjøpt, men heller laget av dem selv.

Skrevet

Hos oss er det også kan vanlig å gi gaver fra/til fadderbarn. Men jeg hadde likevel ikke forventet å få noe tilbake fra fadderbarna. Da kan de iallefall vente til barna blir gamle nok til å kunne lage noe selv, eller jeg kunne fått et bilde av dem.

Jeg gir til fadderne fra barna, men de er veldig vanskelig når barna er for små til å lage noe selv. Kan jo ikke gi bilder hvert år, og vin passer det seg ikke å gi fra barn. I fjor fikk fadderne kopper de hadde malt på, men i år som de 2 årene før der igjen fikk de bilder.

Skrevet

Jeg er også fadder til ei som ikke er i familien/slekta. Jeg gir henne bestandig julegave, men får aldri noe tilbake. Ikke forventer jeg det heller. En skal da ikke forvente at barn gir til voksne?? Jeg gjør iallefall ikke det...... synes det er morro å gi henne en liten påskjønnelse en gang i året, dette skal jeg gjøre til hun blir konfirmant!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...