Anonym bruker Skrevet 20. desember 2006 #1 Skrevet 20. desember 2006 - Jeg har alltid gitt julegave til mine faddere, og fått igjen, tror vi gjorde det til jeg var ca 20 år. Mine 2 barn gir julegaver til sine faddere ( vi som kjøper selvfølgelig siden de er små ), og får julegave tilbake av de. Men så til det jeg lurer på : - vi er faddere på flere barn selv, og de gir ikke gaver tilbake. Jeg synes det er litt merkelig, siden ikke jeg er vant med det fra den plassen jeg kommer fra, og kanskje det er skikken her på plassen vi bor nå, mulig jeg er rar som tenker sånn, men føler liksom at det er litt rart å bare gi fra seg gaver sånn og ikke få igjen. Er det virkelig dette som er skikken nå for tida, eller er det bare her vi bor det er sånn? Kjenner folk her inne, så anonym nå..
MissLine&Prinsessa+spire Skrevet 20. desember 2006 #2 Skrevet 20. desember 2006 hm.... ikke kjøpt noe spesielt til faddere vi. men nå har jo jenta her to onkler som er faddere og det blir jo gave bytte. og ei vennina av meg. men hu fungerer som "tante" og vi er veldig knyttet til hu. så hu får av oss og vi av hu. men samboers kamerat som er den siste fadder har vi ikke kjøpt noe til og har ikke regnet med at det kommer noe.
Gjest Skrevet 20. desember 2006 #3 Skrevet 20. desember 2006 Vi har aldri kjøpt julegaver til faddere som ikke er i slekt med våre barn. Og fadderne kjøper heller ikke gaver til fadderbarna sine. I vår familie gir vi stort sett bare julegaver til barna i familien, fordi det blir så dyrt å kjøpe til absolutt alle. Vet det er noen som kjøper gaver til fadderbarna sine, men ingen av de har fått/eller forventet å få gave av barnet. Personlig synes jeg det er litt rart å forvente gave av et lite barn. Jula er vel dyr nok for foreldrene som den er om ikke de skal kjøpe gaver fra alle barna sine til alle mulige i tillegg til egne gaver++ Jeg ville aldri overlevd det økonomisk med mine 7 barn i hvert fall om jeg skulle kjøpe gaver til alle fadderne deres i tillegg til hele familien.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2006 #4 Skrevet 20. desember 2006 Det er jo fadderne som har et ansvar overfor fadderbarna og ikke omvendt. Jeg er fadder på 3 barn og forventer ingen gave tilbake.Det er jo jeg som har tatt på meg ansvaret for å følge opp barna og ikke omvendt. Synes det er merkelig å forvente noe tilbake...Det e jo dette som er faddernes "oppgave" i vår tid...
Hoppetussa Skrevet 21. desember 2006 #5 Skrevet 21. desember 2006 Vi kjøper heller ikke julegaver i den sak at de er faddere. Noen får fordi de "alltid" har fått det.
Gjest Skrevet 21. desember 2006 #6 Skrevet 21. desember 2006 Jenten vår får gave av de og jeg har kjøpt en konfekt eske til de...en liten julehilsen.
Gjest Skrevet 21. desember 2006 #7 Skrevet 21. desember 2006 Jeg har vurdert dette selv, men fant ut at fadderene ikke får gave, da det blir litt feil synes jeg. Som noen over her sier så har jo de tatt på seg oppgaven, MEN om man synes det er koselig er det helt ok å gi fadderene gave fra barnet, men synes ikke det er nødvendig
Loppa- nr2 i magen Skrevet 21. desember 2006 #8 Skrevet 21. desember 2006 Hei! Vi gir ikke gaver til fadderne til lilleplupp. De får hjemmelagde julekort (som er knallfine om jeg skal si det selv...hehe) + kanskje no godt å tygge på. Da har de fått en oppmerksomhet fra oss!
TurboPrinsessen:-) Skrevet 21. desember 2006 #9 Skrevet 21. desember 2006 Man gir da vel ikke gaver bare for å få gaver tilbake?! Her har det alltid vært tanter og onkler som har vært fadder. Vi snudde litt på det. Brukte hver vår søster og hver vår venn.. Hans venn får ikke noe til jul, men sønnen hans får. Venninnen min får av oss, hun gir kun til ungen. Det er helt greit:-) Når også hun får barn, blir det barnet som får og ikke hun.. Nei, det er gøy å få gaver, men jeg synes faktisk det er gøyere å få gi gaver:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå