sjettejuli Skrevet 20. desember 2006 #1 Skrevet 20. desember 2006 vår er 5 mnd og våkner altfor ofte. nå er vi utslitte og prøver å la henne ligge litt og lære seg å sovne. Det virker som det kanskje har vært en liten fobedring. Noen med erfaringer/tips/etc?
MissLine&Prinsessa+spire Skrevet 20. desember 2006 #2 Skrevet 20. desember 2006 ikke direkte erfaringer. men vi sliter nå. hu sov hele natten fra hu var 4 uker og til rundt 5-6mnd alderen. er nå 7 1/2mnd. hu sover en helvtime hver kveld og holder det gående i tre fire timer etter det. men vi lar hu ligge. er bare klaging. inne hos hu en gag i balnd og setter inn sutten. vi tar hu ikke opp! det er min erfaring. da blir ting værre. når vi setter inn sutten og går ut igjen er det ett par minutter med kjempe hyl! men der roer seg fort. i dag holdt hu det gående i kunn en time. så er på bedringenes vei:) Lykke til dere også
sjettejuli Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 20. desember 2006 hun får mat noen ganger hver natt ennå, selv om vi har begynt med grøt.tenkte å trappe ned litt "mykt". men det er grusomt når de gråter, men hun er ikke så febrilsk som hun var forrige uke. håper det går rette veien...
Sjalabais Skrevet 20. desember 2006 #4 Skrevet 20. desember 2006 Har du lest Pantley's "The No-Cry Sleep Solution"? Vet mange har hatt god nytte av å bruke metodene i den boka :-)
sjettejuli Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 20. desember 2006 ikke lest, bør kanskje kjøpe den...
MissLine&Prinsessa+spire Skrevet 20. desember 2006 #6 Skrevet 20. desember 2006 vi har ikke gitt natt mat etter 4 ukersalder av den grunn att jeg ikke vekker hu. syntes det er helt greit. s har ikke hatt det problemet. men ga henne ei flaske her ei natt. da hadde hu holdt det gående i nærmere 6 timer. da tok hu flasket. sov og våknet firetimer etter og skulle ha mat. men begynner ikke med det nå. så derfor det har blitt sånn det har blitt nå trur jeg. prø og drøy måltidene så du blir kvitt ett og ett måltid tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2006 #7 Skrevet 22. desember 2006 Dersom dere mater godt et par timer før legging er det større sannsynlighet for at barnet sover natta gjennom. Det er jo mat barnet våkner for. Et mett og fornøyd barn kan sove 10-12 timer.
guita Skrevet 22. desember 2006 #8 Skrevet 22. desember 2006 Som flere har sagt: la henne spise seg skikkelig stappmett! Om du ikke har nok, kan du spe på med litt mme. Og, like viktig som å la henne spise nok: Få henne til å rape skikkelig etterpå. Hvis hun har masse luft i magen er det lett å våkne igjen etter kort tid fordi det plager henne. Hvis hun våkner til igjen etter å ha rapt, byss henne heller i søvn. (Her i huset funker kjappe, halvdype knebøy (en god stund!) etterfulgt av nattasang i senga
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå