Gjest Skrevet 20. desember 2006 #1 Skrevet 20. desember 2006 I uke 28+3.. Er ikke det litt stort? Hva var deres?
rødhette* Skrevet 20. desember 2006 #4 Skrevet 20. desember 2006 Så lenge du er innenfor det grønne feltet, er du jo innenfor "normalen". Hvis du har veldig høyt sf-mål, vil jo lege/jm reagere...
Gjest Skrevet 20. desember 2006 #5 Skrevet 20. desember 2006 Jeg har ligget på 1-3 cm OVER det grønne feltet hele veien og jordmor sier at det ikke spiller noen rolle så lenge jeg følger min egen kurve med jevn vekst! Og SF-mål har ingenting med stor eller liten unge å gjøre...
snartmammapåny Skrevet 20. desember 2006 #6 Skrevet 20. desember 2006 jeg målte 29cm i dag 25+4...så tror ikke du skal bekymre deg...
rødhette* Skrevet 20. desember 2006 #7 Skrevet 20. desember 2006 Det er sant. Det har mye å si hvordan ungen ligger inni magen også, på hvordan sf-målet er. Og er det grunn til bekymring, vil lege/jm sende deg til ekstra ul for å sjekke størrelsen på babyen, fostervannet og slikt. Min jm sa at egentlig burde kurven vært endret på, og flyttet litt høyere opp, da vi i dag generelt sett er større enn før i tida.
godiva med 3 gull Skrevet 20. desember 2006 #8 Skrevet 20. desember 2006 i utg. punktet er det jo en pekepinn om babyens str. Jeg hadde høyt sf mål i første svangerskap og fikk en jente på 4900. har litt høyere nå, så regner med denne blir litt større. Og det er det legene også sier..
rødhette* Skrevet 20. desember 2006 #9 Skrevet 20. desember 2006 http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322975 Hvorfor måles livmoren? Et utvendig mål av livmoren (symfyse-fundusmål, SF-mål) gir en rask og omtrentlig informasjon om fosterets vekst og vekstøkning. For høyt SF-mål/for stor tilvekst kan tyde på stort barn, tvillinger, terminberegningsfeil eller for mye fostervann. For lavt SF-mål/for liten tilvekst kan tyde på dårlig ernæring/morkakesvikt, utviklingsforstyrrelser, lite fostervann/vannavgang eller terminberegningsfeil.
Nutti og Leonora + 2 huleboere Skrevet 20. desember 2006 #10 Skrevet 20. desember 2006 jeg hadde 30 i uke 29 + 2.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå