Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du er innenfor det grønne feltet, er du jo innenfor "normalen". Hvis du har veldig høyt sf-mål, vil jo lege/jm reagere...

Skrevet

Jeg har ligget på 1-3 cm OVER det grønne feltet hele veien og jordmor sier at det ikke spiller noen rolle så lenge jeg følger min egen kurve med jevn vekst! Og SF-mål har ingenting med stor eller liten unge å gjøre...

Skrevet

jeg målte 29cm i dag 25+4...så tror ikke du skal bekymre deg...;)

Skrevet

Det er sant. Det har mye å si hvordan ungen ligger inni magen også, på hvordan sf-målet er.

Og er det grunn til bekymring, vil lege/jm sende deg til ekstra ul for å sjekke størrelsen på babyen, fostervannet og slikt.

Min jm sa at egentlig burde kurven vært endret på, og flyttet litt høyere opp, da vi i dag generelt sett er større enn før i tida.

Skrevet

i utg. punktet er det jo en pekepinn om babyens str.

Jeg hadde høyt sf mål i første svangerskap og fikk en jente på 4900. har litt høyere nå, så regner med denne blir litt større. Og det er det legene også sier..

Skrevet

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322975

Hvorfor måles livmoren?

Et utvendig mål av livmoren (symfyse-fundusmål, SF-mål) gir en rask og omtrentlig informasjon om fosterets vekst og vekstøkning. For høyt SF-mål/for stor tilvekst kan tyde på stort barn, tvillinger, terminberegningsfeil eller for mye fostervann. For lavt SF-mål/for liten tilvekst kan tyde på dårlig ernæring/morkakesvikt, utviklingsforstyrrelser, lite fostervann/vannavgang eller terminberegningsfeil.

Skrevet

jeg hadde 30 i uke 29 + 2.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...