tulle15mai:) Skrevet 20. desember 2006 #1 Skrevet 20. desember 2006 Det er så utrolig frustrerende.. hu er jo sååå vanvittig trøtt og det virker som om hu har vondt i magen?? Er ikke det rart? 7 mnd nå.... Får grøt og melk før hu legger seg. Lurte på om det kunne være grøten- men hu er jo ikke urolig og full av luft etter grøtmåltidet på formiddagen! Skjønner ikke hvor all den lufta kommer fra? Kan tenner også gi slike symptoner? Noen som kan gi meg råd?? Jeg savner kveldstid alene eller med sambo. og det blir så dårlig stemning av detta..
tulle15mai:) Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #2 Skrevet 20. desember 2006 RETTELSE: hvorfor PROMPER jenta så sinnsykt "BARE" om kvelden??? Det gjør hun urolig og skrikete!! Andre?? Hvorfor?? Pliis hjelp meg litt
tulle15mai:) Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 20. desember 2006 dytter litt jeg.. blir så glad hvis noen kan hjelpe meg
Turbomamma (gutt 170606) Skrevet 20. desember 2006 #4 Skrevet 20. desember 2006 Hei! Min lille tass er 6 mnd nå og promper også inmari på kveldene for tiden. Han har pleid å legge seg kl 19, men nå de siste dagene har han brukt over en time på å roe seg. Vi har prøvd å la han ligge å gråte litt, men jeg er ikke noe fan av det egentlig, og når det går over i skriking tar jeg han opp og bysser han. Han har alltid sovnet fint før, kunne omtrent bare legge han ned så sovnet han! Jeg lurer litt på om det er tenner. Siklinga og gnaginga har tatt seg litt opp nå, og i kveld smurte jeg på dentinox - da så det ut som han ble litt roligere... Vet ikke jeg... Prøvde å legge han på magen i dag og da sov han som en stein med en gang. Liker det ikke, var inne og sjekket han hvert kvarter. Siste gangen jeg var inne nå hadde han lagt seg med hodet ned i skinnet, og selv om smokken er det og han får puste tør jeg ikke la han ligge sånn. Snudde han på siden jeg:-) Han får forresten grøt om morgenen og om kvelden + frukt til lunsj og pupp innimellom. (middag er han ikke interressert i enda, det smaker visst blæh!) Men ihvertfall: jeg tror kanskje det er tenner på vei ja....
Kass Skrevet 21. desember 2006 #5 Skrevet 21. desember 2006 har samme problem med lillegutt. eneste som hjalp litt her var å prøve å få ut litt luft før legge tid. Dvs prøve å få han til å bevege seg så mye som mulig, masse sparking og bevegelser. venta med å legge ham etter måltidet til jeg hadde hørt litt promping.... sov bedre da! men tror dette kan skyldes at tarmene fortsatt ikke er helt utviklet hos alle små? må jobbe litt ekstra``??? lykke til!
Salsa Skrevet 21. desember 2006 #6 Skrevet 21. desember 2006 Hvis du ammer enda, så kan det jo ha med at hun "samler opp" luft i tarmene i løpet av dagen på bakgrunn av det du har spist. Hvis du ikke ammer, eller i hvert fall hvis du har sluttet å amme om natten, så er det vel kanskje først på kvelden at magen er helt full og at tarmene jobber på høygir. Da har hun jo fått flere måltider i løpet av dagen - hvis du skjønner? Er hun treg i magen? Vi sliter litt med det på vår 7 mnd gamle jente. Hun får også 2 grøtmåltider. Etter at vi også begynte å gi litt middag, har det gått seg litt til. Prøvde med malt og med sviskesaft i grøten, men det så ikke ut til å hjelpe. Har også merket at hvis hun får banan blir magen veldig treg. Det kommer bare luft i stedetfor avføring. Banan får hun derfor ikke lenger. Man må nesten bare prøve seg frem tror jeg.
tulle15mai:) Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #7 Skrevet 21. desember 2006 takk! Jeg skal prøve å få ut litt luft i magen ved å bøye beina opp mot magen før leggetid i kveld, og gi sukkervann.. leste i går at det kunne hjelpe mot luftsmerter og tannsmerter. Kanskje vi slår to fluer i en smekk? håper inderlig på en roligere kveld i kveld...
Tibra Skrevet 21. desember 2006 #8 Skrevet 21. desember 2006 Hmmm mye promp på kveld og natt her også, og vår lille mini på snart 7 mnd har begynt å våkne om natta igjen, og er vanskelig å roe (noe som ikke har vært et problem på nattestid før... Han får grøt formiddag og kveld. Kjenner heller ingen tegn til tenner...Gi en lyd hvis du finner ut noe som hjelper...
Gjest Skrevet 22. desember 2006 #9 Skrevet 22. desember 2006 Vi var hos fysioterapeut igår pga lignende plager, våkner 1 time etter hun har lagt seg og hun strever med luft i noen timer, våkner annenhver/tredje time på natten. Iallefall, i natt sov hun først 3,5 t mot 1 time, så fikk hun mat, sov i 6 timer, mat og sov i 3 timer. Det er STOR bedring fra forrige natt og nettene før der. Fysioterapeuten fikk ut mye luft, hun prompet og rapet seg gjennom hele behandlingen, så det gjorde nok godt for henne! Hun hadde stramme brystmuskler og pustemuskel, så det kan jo hende at di kan være plaget med det også? Jeg gikk til fysioterapeuten for å begynne å eliminere ting som kunne plage henne, siden hun forandret seg så voldsomt med søvn, humør osv. Og for første gang på flere uker ligger hun på gulvet uten å klage/hyle! Vi har forresten begynt med grøt, men virker ikke som om det er den hun reagerer på, får på formiddagen.
tulle15mai:) Skrevet 22. desember 2006 Forfatter #10 Skrevet 22. desember 2006 YES YES!!!!!!!!! I kveld er hun heelt rolig og sovna med en gang og ikke hørt et pip!!!! Vi gav hu sukkervann på flaska til kveldsgrøten og melk etterpå.. leste jo at sukkervann skulle hjelpe mot luftplager. Og i kveld sover hvertfall jenta godt! Er så letta og veldig glad på hennes vegne og våres vegne Dette må dere prøve!!! :) 1 dl vann+ 1ss sukker lykke til!!!!! Juleklem:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå