Gå til innhold

total ruptur, flere?

Anbefalte innlegg

• 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Fikk total ruptur med første, og klarer ikke helt å finne ut av om jeg er redd eller ei for neste. Prøver å ikke tenke så mye på det, samtidig som jeg planlegger å be om et møte med sykehuset for å gå igjennom hva som skjedde forrige gang, i håp om at det skal hjelpe...

Blødde veldig mye uten at de fant ut hvor det kom fra, og trodde jeg skulle dø da de la meg i narkose, ikke spesielt hyggelig, fikk ikke sett jenta mi mer enn 10 sekunder og trodde det var det...

Men tanken på keisersnitt skremmer meg faktisk enda mer, lå på barsel etter fødselen og ønsket de hadde tatt ks, da jeg hørte på radioen om en dame i sverige som døde under planlagt ks. Vet jo at det er ekstremt sjelden, men det kom så tett på meg der og da at mine fobiske tanker ble dirigert i den retningen.

Så, hvordan få ut en baby uten ks og uten vaginal fødsel?

Tja...

Samtidig (nå høres jeg ganske stressa ut, opplever det egentlig ikke sånn selv, men...) så er jeg livredd for å gå over termin! For at noe skal skje med det lille vidunderet der inne i nettopp denne perioden. Men en igangsatt fødsel er heller ikke en fristende tanke...

Men barn blir det, og ut skal han eller hun!

Tenker at neste fødsel alikevel må bli vaginal, men vil ha en veldig erfaren jordmor denne gangen, som kanskje bedre kan veilede meg enn den forrige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...