Gå til innhold

Trenger sårt hjelp

◄███▒░░Oslogirl+Prince░░▒███►

Anbefalte innlegg

Hei jenter.

Trenger litt hjelp her jeg!

Er første gang jeg EL tester meg,å lurer på ett par ting.

Etter min hoderegning,skal jeg forhåpentligvis ha EL 21 des & IKM blir da den 5.jan (på min bursdag ;) !

Begynte å teste meg på søndagen,11 dager etter siste mens.

Lengre nede ser dere min EL-testing.

Det jeg lurte på da var om jeg har hatt EL på tirsdagen?Er veldig usikker selv,spes da den var veldig Neg idag.

Eller kan det hende jeg får EL senere..?

Håper noen erfarne jenter kan gi meg no svar-blir bare så frusteret altså :/

Søndag,17 des-kl 17.00 ; Ingen utflod forandringer eller noe sekret.veldig lite synlig strek,altså NEG test

¤Mandag,18 des-kl 17.00 ; Ingen sekret eller noe..synlig strek-sterkere enn igår,men NEG test

¤Tirsdag,19 des-kl 17.00 ; Ingen sekretforandring idag heller,men endel vondt i begge eggstokk,men spes venstre,ganske synlig strek,nesten identisk med teststrek-men fortsatt NEG test..eller..???

¤Onsdag,20 des-kl 17.00 ; Fortsatt ingen sekretforandring(merkelig da jeg pleier å ha sånn strekkbart & mye!!!),smertene har avtatt også,teststreken er ikke synlig i det hele tatt, NEG test..merkelig..

Blir kjempetakknemmelig for svar ;))))

KleM

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7522596-trenger-s%C3%A5rt-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, synes det virker som at du hadde eggløsning på tirsdagen ja. Da jeg prøvde å bli gravid fikk jeg heller aldri kjempesterk strek på el-testen, men siden jeg tempet så fikk jeg bekreftet at jeg allikevel hadde eggløsning. Og det var alltid på den dagen jeg kjente litt mensenmurring. Ikke alltid jeg fikk masse el-slim, men som regel fikk jeg det fra ca 5 dager før el.

Tusen takk for svar ;)

betyr det at jeg har EL idag da..? eller imorgen..? eller har jeg hatt det på tirsdagen ettersom jeg fikk negativ test idag..?

hehe..

Mange spørsmål,men det er veldig viktig for meg tross alt =)

Annonse

Hei! Det er ganske mye å sette seg inn i når man begynner med babylaging, så det er helt vanlig å bli frustert - opptil flere ganger i måneden faktisk. Det er alltid noen symptomer å granske og analysere ihjel, det er derfor det er så fint at vi har bim for her er det så mange flotte jenter som sitter inne med masse kunnskap om de tingene vi lurer på. Er bare i min 2 pp, så jeg har fått masse hjelp - tror aldri man kan bli utlært på dette området. Iallefall - mitt råd til deg er at hvis du ikke får positiv graviditetstest denne måneden (tar ofte noen måneder denne babylaginga) er å gå til innkjøp av clear blue digital eggløsningstester. De er kjempe lett å bruke - det kommer ett egg opp i vinduet på testen når den er positiv - det betyr at du har eggløsning innen 12 - 36 timer. Umulig å ta feil av - det er bare å hoppe til køys! Den kan bestilles på billigetester på internett (kommer diskret i helt hvite poser) , ca. 150 kr billigere enn på apoteket. Over til spørsmålene dine; du hadde nok positiv eggløsningstest på tirsdag, dvs at egget slippes i dag eller imorgen - så det er bare å stå på. Dette ble litt langt, men, men..

Ønsker deg masse lykke til!

Klem

tusen takk for innholdsrikt svar å råd!

skriver langt selv,så liker også lange svar hihi ;)

Jeg har vært gravid før,men da planla vi ikke akkurat-å vi hadde sex kun en gang da jeg ble gravid..helt utrolig-men sant.

Nå som vi planlegger,ser jeg det er mye styr.. desverre :(

Du sier du tror jeg hadde pos test på tirsdag-da var vi vel ikke for sent ute når vi hadde sex på mandag..?

Og hvis det er slik at egget blir sluppet inatt/imorgen-er det da normalt at jeg fikk neg test idag..?håper du kjønte hva jeg mente nå...

Ble mange spørsmål ser jeg..men jeg vil skjønne dette riktig :)

Tusen takk for lykkeønskninger-masse lykke til du også!!!!!!

KleM Back at u *

hei, hei! aha, du har vært gravid før - ikke meningen å virke belærende ;0) Skulle også ønske jeg ble gravid etter en runde i sengehalmen;0) Du høres ganske så fruktbar ut, så det går sikkert raskt denne gangen også!

Mener det er slik at noen produserer mye av det hormonet som kroppen skiller ut når egget er modent til å slippes, slik at de får positiv test mer enn en dag, mens andre ikke gjør det, og dermed blir testen kun positiv en gang (slik er det for meg). Så mest sannsynlig hadde du eggløsning 12- 36 timer etter positiv test på tirsdag, tror nok du skal tolke den som positiv, vet det er mange som ikke får superutslag på de testene, igjen kommer det an på hvor mye hormoner du skille ut ved eggløsning. Sædcellene har jo mulighet til å leve i opptil 5-6 dager, mens egget kun har et døgns levetid omtrent, så det beste er at det ligger sædceller og venter på egget, og siden dere hadde sex på mandag, så har du jo gode muligheter denne måneden!! Også ville jeg ha hoppet til køys i kveld hvis jeg var deg:O)

Har ikm den 23, så er veldig spent, men har ikke den største trua, har endel mensmurringer, men, men....

Lykke til! Klem

Neida,no hard feelings ;)

Enten er jeg fruktbar eller så var det bare flaks! det vet jeg jo ikke enda :)

Det du skriver høres ganske riktig Å sannsynelig ut-og jeg får krysse alle fingre & tær for at den sitter på 1pp -hadde blitt suuuuuuuuuuuuperhappy ivertfall!!!

Mannen kommer desverre ikke hjem før grytidlig,så må nok hoppe på han i søvne tenker jeg hehe..stakkars ;)

Og for deg må det jo være kjempespennende nå da-weeee,så morsomt,kun 2 dager til IKM*

¤¤¤Håper det beste for deg,nemmelig et lite nurk¤¤¤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...